ساخت انیمیشن دینی مقرون به صرفه نیست
کد خبر: 3563964
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

ساخت انیمیشن دینی مقرون به صرفه نیست

گروه فرهنگی: کارگردان برجسته انیمیشن با بیان اینکه ساخت انیمیشن کوتاه آن‌ هم انیمیشن دینی مقرون‌ به‌ صرفه نیست و نمی‌توان روی آن حساب کرد، عنوان کرد: همین موضوع باعث شده انیمیشن‌سازان به سمت سفارش‌های مجازی بروند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، امیر مهران، کارگردان برجسته انیمیشن، شب گذشته 28 دی‌ماه، در کارگاه «بایسته‌های انیمیشن» در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» در سالن چهار پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه برای ساخت قالب حرفه‌ای برای پویانمایی‌ نیازمند تهیه‌کننده‌ای مستقل در بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: در کشور ما سفارش‌دهندگان نقش تهیه‌کنندگان را ایفا می‌کنند که کانون پرورش فکری، خانه انیمیشن یا سازمان اوج و... این کار را برعهده دارند البته در مواردی هم خود انیمیشن‌سازان طرحی را به سفارش‌دهنده ارائه می‌دهند تا بعد تأیید بتوانند از حمایت‌های تهیه کننده برخوردار شوند.
ساخت انیمیشن دینی مقرون به صرفه نیست
وی با بیان اینکه ساخت انیمیشن کوتاه آن‌ هم انیمیشن دینی مقرون‌ به‌ صرفه نیست و نمی‌توان روی آن حساب کرد، عنوان کرد: همین موضوع باعث شده انیمیشن‌سازان به سمت سفارش‌های مجازی بروند.
مهران اظهار کرد: برای اینکه تولید انیمیشن دینی را شروع کنیم باید یک قصه با پایان کامل داشته باشیم یعنی پایان آن مشخص باشد که چه اتفاقی می‌افتد.
این کارگردان انیمیشن با بیان اینکه فیلم‌نامه‌های ناقص و نصفه و نیمه در دنیای حرفه‌ای انیمیشن جایی ندارند، ابراز کرد: وقتی فیلم‌نامه ناقص باشد دلسردی می‌آورد و امکان دارد وسط کار تولید متوقف شود البته منکر خلاقیت‌های جزئی که مسیر اصلی کار را تغییر ندهد نیستیم.
گنجینه بزرگ ادبیات کهن
وی اظهار کرد: ادبیات کهن ایران بسیار در ساخت انیمیشن به بخصوص انیمیشن دینی به انیمیشن‌ساز کمک می‌کند ما گنجینه بزرگی داریم که انیمیشن‌سازها می‌توانند با اقتباس از آن‌ها انیمیشن بسازند.
مهران عنوان کرد: اما در اقتباس باید به این نکته توجه کرد که درام آمیزه کردن عنصر مهمی است که اگر از آن غافل شویم نمی‌توان کار قابل قبولی ارائه دهیم.
افزایش تولید انیمیشن دینی با ایده مناسب
وی با اشاره به اینکه استفاده از ایده‌های خوب در ساخت انیمیشن دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: این دو نکته یعنی الگو گرفتن و ایده خوب باعث افزایش کار پویانمایی‌ دینی می‌شود.
کارگردان برجسته انیمیشن ادامه داد: معمولاً فیلم‌ها و پویانمایی‌ها شروع خوب و طوفانی دارند اما پایان مناسبی ندارند.
مهران اظهار کرد: چند سالی است که فیلم‌های ما حتی پایان بازهم ندارد بلکه به یکباره تمام می‌شود بدون آنکه به ابهاماتی که در فیلم ایجاد کرده است پاسخ دهد.
captcha