طلاب با تأسی به مراجع تقلید راهنمای مردم در پیمودن صراط مستقیم باشند
کد خبر: 3564134
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
آیت‌الله حسینی مازندرانی:

طلاب با تأسی به مراجع تقلید راهنمای مردم در پیمودن صراط مستقیم باشند

کانون نبأ: فقیه مکتب اهل‌بیت گفت: روحانیون و طلاب باید اهل تدبر، حفظ زبان از گناهان، خوش‌رویی، تقدم در انجام عبادات، نظم در امور و حامی ولی فقیه، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای باشند. بنابراین باید با تأسی و الگوگرفتن از شیخ مفیدها، شیخ طوسی‌ها و سایر بزرگان دین و مراجع معظم تقلید، راهنمای مردم در پیمودن مسیر دیانت و صراط مستقیم باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، درس اخلاق حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری، با سخنرانی آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی، نماینده عظیم‌الشأن مراجع معظم تقلید و فقیه برجسته جهان تشیع، امروز با حضور فضلا، استادان و طلاب حوزه علمیه در شبستان مسجد امام حسین (ع) شهرری برگزار شد.
مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری افرود: برخی از مراجع و علماء با شرکت در درس اخلاق شاگردان خود، از درس آنان استفاده می کردند. این موضوع، پرهیزگاری و خضوع و خشوع آقایان مراجع تقلید و علماء را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: انسان‌ها برخلاف مکتب مادی لیبرالیسم، آزاد نیستند؛ اسلام معتقد به پاسخگویی مردم در برابر پروردگار هستند و دو فرشته رقیب و عتید، مدام اعمال ما را می‌نویسند.
استاد اخلاق حوزه‌ علمیه گفت: انسان‌ها طبق دستور دین، پیش از سن تکلیف در انجام امور، مختار هستند اما با شروع تکلیف، باید واجبات را انجام و محرمات را ترک کنند. اقدام و عمل انقلابی طبق دستور رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه از جمله این واجبات است.
این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند ناظر و مشرف بر اعمال ما است و بنابر کلام امام معصوم(ع)، خوش به حال کسی که خدا را شناخت و خود را در محضر پروردگار می‌داند.
مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام حسین شهرری گفت: یاد خدا مصونیت بخش انسان از معاصی است به طوری که انسان مأنوس با کلام الهی، در خلوت نیز دچار گناه نمی‌شود. امام صادق (ع) در این ارتباط می فرمایند:  «کسی که بگوید کسی متوجه گناه من در خلوت نمی شود، کافر شده است زیرا خداوند همه جا حضور دارد»
فقیه مکتب اهل‌بیت ادامه داد: همواره سه نفر مراقب و ناظر بر اعمال ما هستند: خداوند متعال و دو فرشته (عتید و رقیب).
نماینده مراجع معظم تقلید با بیان اینکه برخی مردم و جوانان از بعضی طلاب در انجام عبادات و مستحبات و راز و نیاز با خداوند، موفق‌تر هستند. گفت: پیامبر اسلام (ص) در این زمینه فرمودند: «تشنگان از نوشیدن آب، سیراب می‌شوند ولی من از عبادت پروردگار، سیر نخواهم شد.»
آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی در پایان تاکید کرد: روحانیون و طلاب باید اهل تدبر، حفظ زبان از گناهان، خوش‌رویی، تقدم در انجام عبادات، نظم در امور و حامی ولی فقیه، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای باشند. بنابراین باید با تأسی و الگوگرفتن از شیخ مفیدها، شیخ طوسی‌ها و سایر بزرگان دین و مراجع معظم تقلید، راهنمای مردم در پیمودن مسیر دیانت و صراط مستقیم باشند.
در ادامه تعدادی از تصاویر می‌آید:









علیرضا برومند

captcha