مسابقه کتابخوانی مجازی «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)» برگزار می‌شود
کد خبر: 3564189
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸

مسابقه کتابخوانی مجازی «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)» برگزار می‌شود

گروه شبکه‌های اجتماعی: مسابقه کتابخوانی مجازی «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)» در دو روش پیامکی و ثبت نام در سامانه آموزش مجازی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسابقه سراسری كتاب‌خوانی مجازی براساس كتاب «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و با همراهی ستادعالی کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت برای اطلاعات بیشتر و دریافت کتاب به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در مراکز استان یا دفاتر کانون‌های مساجد کشور مراجعه و یا از طریق پورتال جامع مهدویت به آدرس www.mahdaviat.ir نسخه pdf كتاب را دریافت كنند.

جمعه///مسابقه کتابخوانی مجازی «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج) برگزار می‌شود

همچنین شركت كنندگان تا 20 اسفند ماه مهلت ثبت نام و شرکت در مسابقه خواهند داشت که به دو روش می‌توانند امر ثبت نام را انجام دهند که در روش اول برای ثبت نام در سامانه آموزش مجازی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و شرکت در مسابقه می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

در روش دوم کاربران می‌توانند گزینه‌های صحیح به صورت یک عدد 12 رقمی به سامانه پیامکی 30001366 ارسال کنند. همچنین کاربران با انتخاب روش پیامکی برای شرکت در مسابقه، باید سوالات انتهای کتاب را پاسخ دهند و برای دریافت کتاب می‌توانند اینجا را کلیک کنند. هر کاربر تنها مجاز به انتخاب یکی از دو روش فوق برای شرکت در مسابقه بوده و در صورتی که بیش از یک نوبت شرکت داشته باشد، از لیست قرعه کشی حذف خواهد شد.

جوایز مسابقه شامل كمك هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، كمك هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس و جوایز ارزنده فرهنگی دیگر است.

این کتاب به منظور ترویج معارف مهدوی به ویژه آشنایی افراد با محتوای دعای سلامتی امام زمان(عج)، به مسابقه گذاشته می شود تا از این طریق آحاد جامعه با شرح یکی از دعاهایی که تقریبا همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ آن را حفظ هستند آشنا شوند و معرفتی اگرچه اجمالی نسبت به این دعا پیدا کنند.

در بخشی از این کتاب آمده است: همه در برابر امام زمان(عج) مسئولند و نسبت به ایشان وظایفی دارند. یکی از آن وظایف، انجام دادن اعمالی است که موجب تندرستی ایشان می‌شود، مانند صددقه دادن و دعا کردن. حتی اگر کسی برای سلامتی امام زمان(عج) صدقه ندهد و دعا هم نکند، پروردگار متعال، وجود گرامی ایشان را از گزند حوادث و بلاها محفوظ می‌دارد، اما نکته آن است که اینگونه اعمال، پیش از آن‌که آثاری برای امام داشته باشد، فواید و نتایجی برای عامل به همراه دارد؛ مانند «نماز خواندن» که اگر همه انسان‌ها کافر شوند و نماز نخوانند، ذره‌ای از عظمت پروردگار کم نمی‌شود و خداوند متعال نیز محتاج عبادات بندگان نیست. انسان براساس وظیفه و احتیاج به عنایت پروردگار، عبادت می‌کند و نماز می‌خواند؛ لذا کسی که نماز می‌خواند و شکر نعمت پروردگار را انجام می‌دهد، فواید بسیاری را نصیب خود می‌کند. همچنین از نتایج دعا برای امام زمان(عج)، جلب توجه و عنایت خاص ایشان است. بنابر آیه 60 سوره الرحمن و آیه 86 سوره نساء، حضرت مهدی(عج) علاوه بر بذل عنایات فراوان به شخص دعا کننده، در حق او دعا هم می‌کند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۴:۳۸
0
0
برگزاری مسابقه باعث شناخت می‌شود
captcha