تشریح جزئیات سی و پنجمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی
کد خبر: 3564242
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

تشریح جزئیات سی و پنجمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی

گروه مسابقات: مرحله منطقه سی و پنجمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی طی بهمن‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پنج‌شنبه// تشریح جزئیات سی و پنجمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی
حوریه عقبایی، رئیس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله منطقه‌ای سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌‌آموزی طی بهمن‌ماه و در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طی هفته آخر آذرماه که هفته «قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش» است مرحله آموزشگاهی این مسابقات برپا شد، عنوان کرد: افرادی که در مرحله آموزشگاهی رتبه نخست را کسب کرده باشند به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند. البته زمان برپایی مرحله منطقه‌ای به دلیل شرایط جوی و ... ممکن است در زمان بهتری پس از بهمن‌ماه برپا و یا پس از ایام دهه فجر برگزار شود.
عقبایی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، ادامه داد: این مسابقات در بخش‌ پژوهشی در رشته‌های تفسیر قرآن و مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و در بخش آوایی قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی و ویژه، اذان و مداحی برگزار می‌شود. هر چند ممکن است برخی از رشته‌ها چون قصه‌های قرآنی نیز در مرحله استانی باشد، اما این رشته در مرحله کشوری نباشد.
عقبایی ادامه داد: زمان مرحله استانی این مسابقات اواخر فروردین‌ماه و اوایل اردیبهشت‌ماه است و مرحله کشوری این مسابقات در تابستان 96 برگزار می‌شود.
captcha