«از حله تا کربلا»؛ عرض ارادت به شهدای حله
کد خبر: 3564261
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

«از حله تا کربلا»؛ عرض ارادت به شهدای حله

گروه فرهنگی: حجت‌الاسلام میلاد امینی‌موحد، سازنده مستند «از حله تا کربلا» با اشاره به اینکه ارتباط موضوع اربعین با شهادت از ویژگی‌های شهدای فاجعه حله است و در این مستند زوایایی دیده نشده از اوج ایثار و افتخارآفرینی شهدای حادثه حله به نمایش درآمده است، افزود: انسان‌های خوب به راحتی شناخته نخواهند شد و شهادت فرصتی است که عظمت روحی افراد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، بعدازظهر پنجشنبه 4 آذرماه خبر حمله تروریستی به یک پمپ بنزین در حله عراق منتشر شد. چند رو از اربعین حسینی گذشته بود و زائران در حال بازگشت به خانه هایشان بودند. در این پمپ بنزین یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی هم بود که همه آنها در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

پس از آن بود که جستجوها برای شناسایی این شهدا آغاز شد و در نهایت پس از احراز هویت پیکرهای شهدا، در مجموع در سه مرحله 55 شهید این حادثه در استان خوزستان تشییع و تدفین شدند.

بیشتر شهدا و قربانیان حمله تروریستی داعش زنان بودند.

در این راستا حجت‌الاسلام میلاد امینی‌موحد، مستند «از حله تا کربلا» را با هدف عرض ارادت به این شهدای مظلوم ساخت.

حجت‌الاسلام میلاد امینی‌موحد، کارگردان مستند از حله تا کربلا در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان با اشاره به اینکه «از حله تا کربلا» روایتی مستند از حادثه تروریستی در شهر حله عراق است که در اربعین سال 95 اتفاق افتاد، افزود: در طی این حادثه بیش از 80 نفر از زائران حسینی به مقام شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه حضور خانوادگی زائران در جمع شهدای این حادثه از موضوعات قابل توجه این حادثه است، افزود: در این مستند 20 دقیقه‌ای به حضور این شهدا پرداخته شده است.

امینی‌موحد با اظهار به اینکه در این مستند علاوه بر گفت‌وگو با خانواده شهدا حادثه حله، گفت‌وگویی اختصاصی نیز با حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از فعالان عرصه اربعین نیز اخذ شده است، افزود: بازخوردهای این مستند در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از هشتگ «# از_حله_ تا_کربلا» دنبال کرد.


وی با اشاره به اینکه ارتباط موضوع اربعین با شهادت از ویژگی‌های شهدای فاجعه حله است و در این مستند زوایایی دیده نشده از اوج ایثار و افتخارآفرینی شهدای حادثه حله به نمایش درآمده است، افزود: شهادت یک فرصت برای اولیای خداست. انسان‌های خوب به راحتی شناخته نخواهند شد و شهادت فرصتی است که عظمت روحی افراد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در برخی از گفت‌وگوهای این مستند متوجه شدیم که برخی از شهدای حادثه حله وصیت‌نامه خود را از پیش نوشته‌اند و گویا خبر داشتند که در این سفر به رهایی خواهند رسید. در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ؛ مردم را به دین خدا دعوت کنید، دعوتی غیر از سخنرانی و صحبت کردن»، افزود: ضرورت حضور طلاب در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

امینی‌موحد با اشاره به اینکه از مهم‌ترین روش‌های جذب به دین، ورود به عرصه رسانه است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف با بزرگان حوزه‌های علمیه و طلاب سراسر کشور از آن‌ها درخواست کرده است که طلاب قلم به دست و فعال در حوزه رسانه تربیت شوند.

وی با بیان اینکه به منظور ساخت این مستند بیش از 25 نفر در فرآیند تولید آن نقش داشته‌اند که بیش از 320 ساعت صرف ساخت آن شد، گفت: این مستند بلافاصله پس از رونمایی در لیست اکران عمومی آثار مردمی جشنواره عمار قرار گرفته است و ساعت 18:30 تا 20 پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه در سینما اکسین اهواز اکران خواهد شد.

امینی موحد در پایان عنوان کرد: این مستند در ایام شهادت حضرت زهرا(س) نیز از شبکه‌های سه سیما، تهران، مستند، افق و دیگر شبکه های استانی پخش خواهد شد.

captcha