بررسی تاريخ علوم مختلف اسلامی در راديو معارف
کد خبر: 3564279
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

بررسی تاريخ علوم مختلف اسلامی در راديو معارف

کانون خبرنگاران نبأ: راديو معارف در برنامه «طلوع دانش» تاريخ دانش فلسفه از ديدگاه مقام معظم رهبری را بررسی می‌كند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی راديو معارف، «طلوع دانش» از برنامه‌هايی است كه با هدف بررسی تاريخ علوم در سير پيدايش و تحول تمدن اسلامی طراحی و توليد شده است.
حجت‌الاسلام عبدالله محمدی در تاریخ اول بهمن‌ماه به تبيين ادله بررسی تاريخ دانش فلسفه از ديدگاه مقام معظم رهبری خواهد پرداخت.
«طلوع دانش» كاری از گروه فقه و انديشه به سردبيری و تهيه­‌كنندگی سيدابوالقاسم غضنفری و اجرای ابوذر رجبی روزهای جمعه، ساعت 7 به روی آنتن می‌رود.
رزق حلال در شبستان راديو معارف
جنگ شبانه «شبستان» از دوم بهمن‌ماه به مدت يک هفته با موضوع «رزق و روزی» به روی آنتن می‌رود.
اين برنامه كه با هدف بيان فضایل شب، مناجات شبانه و ايجاد فضای نشاط معنوی طراحی و توليد شده است با كارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ميرحسينی به بررسی آثار و نتايج رزق حلال و حرام خواهد پرداخت.
همچنين تبيين تفاوت‌های رزق حلال و حرام و راه‌های دستيابی به رزق حلال از جمله محورهاي‌ی است كه در اين برنامه به آن پرداخته می‌شود.
«شبستان» كاری از گروه فرهنگ و جامعه به سردبیری و تهيه‌کنندگی حميد اشتری و اجرای شاهين احمديان از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 تقديم شب زنده‌داران معارف‌جو می‌شود.
خوش‌بينی در صبح روشن
«صبح روشن» مجموعه برنامه‌ای است كه در سه روز نخست هفته به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود تا با ترويج ارزش‌های اخلاقی و نهادينه‌سازی هنجارهای اجتماعی به چگونگی اصلاح آسيب‌های رفتارهای عمومی بپردازد.
اين برنامه از دوم بهمن‌ماه با موضوع اثرات خوش‌بينی و تبعات بدبينی به روی آنتن می‌رود.
همچنين علل بدبينی و خوش‌بينی در انسان و تأثير مثبت‌انديشی در افراد از جمله محورهايی است كه با كارشناسی حجت‌الاسلام الهی به آن پرداخته می‌شود.
«صبح روشن» كار‌ی از گروه فرهنگ و جامعه به سردبيری و تهيه‌كنندگی محمدحسن جلالی و گويندگی رضا هدايت‌فر از شنبه تا دوشنبه ساعت 9 تقديم شنوندگان فرهيخته راديو معارف می‌شود.
تبيين ضرب‌المثل‌های فارسی در راديو معارف
برنامه «مهربان باشيم» كه به بررسی آموزه‌های اخلاقی و معرفتی ضرب‌المثل‌ها اختصاص دارد از دوم بهمن‌ماه به تبيين ضرب‌المثل «آدم بايد دست به زانوی خودش بگيره» می‌پردازد.
حجت‌الاسلام پروانه در اين برنامه ضمن بررسی جايگاه اين ضرب‌المثل در جامعه به مزيت‌های اتكا به خود و  متكی نبودن به ديگران خواهد پرداخت.
«مهربان باشيم» كاری از گروه فرهنگ و جامعه به سردبیری و تهيه‌کنندگی ابوالفضل سليمانی و اجرای رضا ملايی شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از راديو معارف بر روی موج FM رديف 96 تقديم مخاطبان راديو معارف می‌شود.
جلال بیطرفان
captcha