رئیس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی از مجتهد شبستری برای مناظره دعوت کرد
کد خبر: 3564303
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

رئیس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی از مجتهد شبستری برای مناظره دعوت کرد

گروه دانشگاه: حجت‌الاسلام مختاری، رئیس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی از مجتهد شبستری برای مناظره دعوت کرد و گفت: آماده مناظره با مجتهد شبستری در بحث‌های هرمنوتیک هستم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی که روز گذشته به ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی نیز منصوب گردید با صدور پیامی  از محمد مجتهدشبستری برای مناظره در مباحث مختلف به ویژه بحث‌های هرمنوتیکی دعوت کرد. متن پیام وی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ادْعُ إِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدين (سوره مبارکه نحل، آیه 125).
در روزهای گذشته جناب آقای محمد مجتهدشبستری مراجع عظام تقلید را به مناظره فراخوانده است. در این میان برخی از اندیشمندان حوزوی نیز برای مناظره اعلام آمادگی کرده‌اند.
از آن‌جاکه پرسش‌های وی ناظر به بحث‌های هرمنوتیکی است و اینجانب در این عرصه در دانشگاه دورهام انگلستان به تحصیل در مقطع دکتری پرداخته‌ام و هم‌چنین سالیانی است در حوزه مقدسه قم به تدریس خارج فقه و اصول می‌پردازم، آمادگی خود را برای مناظره در محافل آکادمیک و علمی اعلام می‌دارم.
بدیهی است پرسش‌های مطروحه توسط ایشان، جزو دل‌مشغولی‌های جدی بنده بوده و پیشینه آموزشی، پژوهشی و آثار منتشره اینجانب، ناظر به سوالات مطرح شده، گواه بر این است که این آمادگی فقط برای بیان و تبیین حقیقت است و لا غیر.
captcha