زنان ایفاگر نقشی بزرگ در دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند
کد خبر: 3564350
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵

زنان ایفاگر نقشی بزرگ در دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند

گروه اجتماعی: مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری صومعه‌سرا نقش بانوان را در همه عرصه‌ها اثرگذار دانست و گفت: زنان ایفاگر نقشی بزرگ در دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، معظم علی‌پرست، مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار شهرستان صومعه سرا روز گذشته، 29 دی در جلسه کمیته بانوان و خانواده صومعه‌سرا که با محوریت دهه فجر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر اظهار کرد: باید تمام تلاش‌ها در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم زنان در امر برنامه‌ریزی و برگزاری با شکوه مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر و آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

علی‌پرست نقش بانوان را در همه عرصه‌ها اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی، ایده‌هایی نو و خلاقانه دهه فجر را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

وی بر ضرورت انتقال اهداف و آرمان‌های انقلاب به نسل جوان در برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان در این امر با توجه به جامعه هدف دارای نقشی مهم و اثرگذار است. دشمن از طرق مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب ما است.

علی‌پرست به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره و تصریح کرد: سالروز ولادت حضرت زینب(س) نیز باید در شهرستان با شکوه برگزار شود. زنان ایفاگر نقشی بزرگ در دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند.

وی تجلیل از خانواده شهدا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های زنان و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را از جمله برنامه‌های کمیته بانوان در دهه فجر برشمرد و عنوان کرد: شایسته است همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) از پرستاران و بانوانی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس و نقش‌آفرین بودند تجلیل شود.

علی‌پرست با بیان اینکه اجرای مطلوب برنامه‌های دهه فجر توسط کمیته بانوان با همکاری شما بانوان امکان‌پذیر است، گفت: بانوان باید در برنامه‌های دهه فجر حضوری پررنگ داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: تبیین نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تبیین دستاوردهای علمی و ورزشی و هنری زنان پس از انقلاب، تشویق و ترغبی زنان، برنامه‌ریزی مناسب به منظور نقش‌آفرینی خودجوش آنان در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه زنان و خانواده در راستای استفاده از توانمندی‌های علمی و هنری آنان باید توسط این کمیته مورد توجه قرار گیرد.

captcha