اجرای نمایش برگزیده یازدهمین جشنواره «تئاتر رضوی» در نخستین روز «تئاتر فجر»
کد خبر: 3564406
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
بررسی آثار دینی و ارزشی «تئاتر فجر»/3

اجرای نمایش برگزیده یازدهمین جشنواره «تئاتر رضوی» در نخستین روز «تئاتر فجر»

گروه هنر: امروز جمعه اول بهمن و در نخستین روز از برگزاری جشنواره بین المللی «تئاتر فجر»، نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

رضا حسینی، کارگردان نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این نمایش که مضمونی رضوی دارد جزئی از 8 نمایشی است که از استان خراسان رضوی در بخش‌های گوناگون سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» شرکت کرده است.

وی ادامه داد: «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» به نویسندگی رئوف دشتی در بستری اجتماعی داستان خانواده ای را نقل می کند که فرزند آنها پس از سالها دوری از کشور به کانون خانواده بازگشته که این زمان مصادف است با چهارشنبه آخر سال اما بازگشت پسر خانواده در شرایطی است که پدر چشم انتظار او فوت کرده است و حال پسر باید نذر و وصیت پدر مرحومش را پایبند بود و آن را ادا کند...

کارگردان نمایش رضوی «هفت دریا شبنمی» تصریح کرد: نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که در دهه کرامت امسال و در ایام خجسته زادروز علی بن موسی‌الرضا(ع) در بجنورد برگزار شد، توانست حائز رتبه برتر در بسیاری از رشته ها شود.

وی ادامه داد: شایستگی تقدیر در زمینه طراحی لباس و صحنه، رتبه نخست بازیگری زن، رتبه دوم نمایشنامه‌نویسی و رتبه نخست کارگردانی از جمله توفیقاتی بود که این نمایش در جریان یازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» موفق به احراز آن شده بود.

حسینی در پایان گفت: نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» عصر امروز جمعه اول بهمن و در نخستین روز از جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در دو بخش مرور تئاتر ایران در سال 95 و مسابقه مرور تئاتر ایران در دو سئانس 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

امیرسجاد دبیریان

 

captcha