مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات در مازندران تمدید شد
کد خبر: 3564692
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات در مازندران تمدید شد

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت:آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات با موضوع «رسانه، قرآن و عترت» به میزبانی این استان یکم اسفندماه ۹۵ اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: احد جاوداني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با بیان اینکه به جهت اهمیت نقش و کارکرد رسانه ها در راستای ترویج و تبیین دویادگار گرانبهای رسول خدا حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) در بین اقشار مختلف جامعه، اظهار داشت: تلاش شده جشنواره ای با گستره ملی درحوزه رسانه جهت بهره مندی از ایده های نو در بخش ترویج قرآن و عترت برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت معاونت قرآن و عترت دستگاه فرهنگ و هنر استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران عضو اصلی خانه مطبوعات یا افراد دارای رابطه بیمه ای با یکی از رسانه ها و یا افراد دارای کارت حرفه ای روزنامه نگاری از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مي توانند در اين جشنواره شركت نمايند.
جاوداني، ايجاد اشتياق و حركت عمومي براي انس با قرآن و عترت، تحکیم پیوند بین دین و رسانه با معرفی رسانه هاي برتر در خصوص  مضامین عالی قرآن و عترت، ارج نهادن به هنر معنوي، ديني، اسلامي، ايراني و سنتي، ارتقای محتوا و کیفیت رسانه های( مكتوب و ديجيتال ) كشور، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها و توسعه ظرفیت های موجود رسانه های استان را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.
وي افزود: آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت ها، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی ،ملی و اسلامی ‌درحوزه رسانه‌های دیجیتال و مكتوب، فراهم کردن محیطی برای ‌ایجاد همدلی و هم ‌افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال، شناسایی و معرفی فضاهای مجازی فعال در حوزه قرآن و عترت به منظور سالم سازی هرچه بیشتر فضای عمومی جامعه، توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال، حمایت از افراد و مؤسسات فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال و بستر سازی و فراهم ‌کردن زمینه لازم برای تحقق جنبش نرم‌افزاری در حوزه محتوایی فناوری اطلاعات از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.
جاوداني، ترويج فرهنگ غني قران و عترت، آیین  های مذهبی و نیایش، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نقش باور هاي ديني  در جلوگيري از چالش های اجتماعی - آسیب های اجتماعی، سنت و آداب و رسوم دینی ( نماز – روزه داری – خمس – زکات و امر به معروف و نهی از منکر)، حجاب و عفاف، سبک زندگی ایرانی – اسلامی را از جمله محورهاي جشنواره ملي آيات اعلام كرد.
وي با بيان اينكه اندیشه‌های امام و رهبری، اخلاق قرآني در حوزه فردي و اجتماعي، نقش باور هاي ديني در تحكيم خانواده، اقتصاد مقاومتي ديگر محورهاي اين جشنواره معين شده، يادآورشد: آخرين مهلت ارسال آثار به اين جشنواره با گستره ملي یکم اسفند ماه جاري است.
جاودانی تصریح کرد: آثار اين جشنواره در دو بخش مطبوعات شامل خبر، گزارش، گفتگو، مقاله، نقد، يادداشت و سر مقاله، عكس خبري، كاريكاتور، مصاحبه و تخصيص ستون يا صفحه ويژه و رسانه هاي ديجيتال شامل بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه‌های برخط، رسانه های همراه و هوشمند، بخش بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های دیجیتال و بخش نرم‌افزارهای رسانه‌ای داوري خواهند شد.
وي با بيان اينكه هر متقاضی تنها می تواند در ۲ بخش و در هر بخش ۳ اثر را ارائه دهد، يادآورشد: آثاري که در فاصله زماني ۲۵دي۹۴تا۲۵دي۹۵ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه هاي خبری منتشر شده، مي توانند در اين جشنواره شركت نمايند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به تلاش بسیج رسانه استان در برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواه ملی آیات اشاره کرد وگفت: مراسم اختتاميه جشنواره 11اسفند ماه جاري با معرفي برترين هاي هر بخش برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ملی آیات «رسانه ، قرآن و عترت» به نشانی مازندران شهرستان ساری میدان امام خمینی(رحمت الله علیه) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال نمایند.

captcha