چرایی افزایش سن ازدواج تا کم توجهی به سلامت معنوی
کد خبر: 3564703
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
در کنگره ملی مدیریت امور جوانان بررسی می‌شود؛

چرایی افزایش سن ازدواج تا کم توجهی به سلامت معنوی

گروه جامعه: معاون ساماندهی امور جوانان از انتخاب و بررسی 10 چالش پیش روی جوانان که از اولویت بیشتری برخوردار است در کنگره ملی مدیریت امور جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رستمی معاون ساماندهی امور جوانان امروز، 2 بهمن ماه، با حضور در کنگره ملی مدیریت امور جوانان که با حضور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه‌هایی ارزش‌ها، نگرش‌ها، رفتارها و فعالیت‌های اجتماعی جوانان را مد نظر قرار داد و با جوان دوستی و جوان باوری و اعتماد آنان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور، به فعالیت پرداخت همچنین در حوزه رفتاری سازماندهی امور جوانان را دنبال کرد و در پی رشد مشارکت اجتماعی جوانان است.

وی به برگزاری بیش از 3 هزار و 200 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در دولت تدبیر و امید اشاره و عنوان کرد: تعداد سمن‌ها در این دولت از 50 مورد به 3 هزار 500 مورد رسیده است که این رقم نیز تا پایان سال جاری به 2 هزار سمن ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از شش ماه گذشته کمیسیون‌های کنگره ملی مدیریت امور جوانان تصویب شده است، اظهار کرد: 10 کمیسیون تشکیل و نمایندگان تمامی دستگاه‌های اجرایی در آن حضور پیدا کرده‌اند در این راستا چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی جوانان مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا می‌توان به 470 مورد در حوزه مدیریت اقتصاد، 154 مورد اجتماعی و 123 مورد فرهنگی جوانان اشاره کرد.

رستمی ادامه داد: با بررسی مجموع 747 چالش پیش روی جوانان به بررسی و ارزیابی اولویت‌ها پرداختیم و نهایتا 10 مورد انتخاب شد.

معاون ساماندهی امور جوانان کمبود انسجام و یکپارچگی در زمینه مدیریت مسائل مربوط به جوانان و همچنین اشتغال و بیکاری آنها از جمله اولویت‌های بررسی شده خواند و گفت: چرایی کم توجهی به سلامت جسمی، روانی و معنوی جوانان و همچنین آسیب‌های چهارگانه به ویژه اعتیاد از اولویت برخوردار شد.

رستمی افزایش سن ازدواج و پایداری خانواده، بررسی بحران سرمایه اجتماعی، کمبود امکانات برای ورزش جوانان، آسیب‌هایی فضای مجازی، مسئله شکاف نسلی و بحران هویت و کمبود مداخله و حضور جوانان در تصمیم گیری‌ها را از جمله چالش‌هایی خواند که از اولویت برخوردار بوده است و در کنگره ملی مدیریت امور جوانان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

captcha