امیدواریم حداقل چند نفر را زنده پیدا کنیم/ درخواست از رسانه‌ها
کد خبر: 3564714
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست؛

امیدواریم حداقل چند نفر را زنده پیدا کنیم/ درخواست از رسانه‌ها

گروه جامعه: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران با تأکید بر اینکه چهار دستگاه زنده‌یاب یک پالس صوتی را از موتورخانه ساختمان فروریخته پلاسکو دریافت کرده‌اند، گفت: هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ما امیدواریم حداقل چند نفر را زنده پیدا کنیم.

مرتضی مرادی‌پور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران که طی دو روز گذشته در مرکز بحران ساختمان پلاسکو مستقر است، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در تشریح آخرین وضعیت امداد و نجات در محل حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: بر اساس پالس‌هایی که دستگاه‌های زنده‌یاب از محل آوار ساختمان پلاسکو ارائه‌ داده‌اند در تلاش برای رسیدن به منطقه دریافت پالس‌ها هستیم، اما با توجه به اینکه این پالس‌ها از سمت موتور‌خانه این ساختمان است و اطراف آن بتنی بوده و حجم زیادی از آوار در آن منطقه است هنوز نتوانسته‌ایم به این منطقه دسترسی پیدا کنیم.

از 6 نقطه در حال کندن به سمت موتورخانه هستیم

وی ادامه داد: با کمک آتشنشانی از شش نقطه در حال کندن به سمت موتورخانه هستیم اما با توجه به اینکه در اطراف موتورخانه حجم زیادی از بتن و توده عظیمی از آوار وجود دارد، روند کار با مشکل مواجه است؛ در صورتی که کسی آنجا محبوس باشد باید در جست‌و‌جوها به یک فضای باز برسیم اما تاکنون به یک فضای باز نخورده‌ایم.

مرادی‌پور افزود: هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ما امیدواریم حداقل چند نفر را زنده پیدا کنیم.

درخواست از رسانه‌ها

وی از رسانه‌ها درخواست کرد اخبار درست را از منابع موثق دریافت کنند و افزود: مشاهده می‌کنیم که اخبار نادرست و کپی‌های خبر از منابع ناموثق صورت می‌گیرد. در این شرایط کافی است که یک خبر درست یا غلط منتشر شود، متأسفانه برخی رسانه‌ها رسالت خود را رعایت نکرده و به دنبال صحت خبر نمی‌روند و بلافاصله آن را منتشر می‌کنند. در شرایط اینچنینی و ویژه‌ای که مردم لحظه به لحظه اخبار را دنبال می‌کنند از رسانه‌ها درخواست داریم اخبار را از افراد درست و مطمئن دریافت کنند.

پس از دو روز، حضور افراد غیرمسئول در اطراف ساختمان کنترل شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران اعلام کرد: پس از گذشت دو روز از زمان حادثه، امروز حضور افراد در اطراف ساختمان کنترل شده است اما همچنان در یکسری از محورهای منتهی به اینجا تراکم و سختی تردد وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دریافت پالس از چهار دستگاه زنده‌یاب به معنی زنده بودن چهار نفر است؟ گفت: یک پیام ضربه‌ای را چهار دستگاه زنده‌یاب دریافت کرده‌اند. جست‌و‌جوی ما بر اساس شواهد است. به عنوان مثال بچه‌های آتش‌نشان که با هم کار می‌کنند به محوطه‌ای می‌رسند و اعلام می‌کنند که آخرین بار یکی از دوستانشان را در چنین محوطه‌ای دیده‌اند، اخباری هم به صورت رسمی و غیر رسمی منتشر شده که افرادی در موتور خانه زنده هستند و توانسته‌اند پیامی به بیرون ارسال کنند که ما نمی‌توانیم بگوییم دروغ است یا راست بلکه ما بر اساس احتمال (حتی اگر یک درصد باشد) جست‌و‌جوها را ادامه می‌دهیم.

مرادی‌پور در پایان گفت: خانواده‌هایی مدعی بودند که اعضای آنها از زیرآوار با آنها تماس گرفته‌اند که من از آنها اطلاعی ندارم و بچه‌های آتش‌نشانی با آنها در ارتباط هستند. ما پالس‌های مثبت را دریافت کرده‌ایم اما به معنی این نیست که چهار نفر آنجا هستند بلکه یک پیام از چهار دستگاه دریافت شده است. ولی اخباری که باعث شد به آن منطقه برای جست‌و‌جو برویم حاکی از این بود که چهار نفر آنجا هستند.
captcha