میانمار درخواست مالزی برای توقف کشتار مسلمانان را "شرم‌آور" خواند!
کد خبر: 3564885
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

میانمار درخواست مالزی برای توقف کشتار مسلمانان را "شرم‌آور" خواند!

دولت میانمار به درخواست دولت مالزی در جریان نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی جهت فشار مضاعف بر نایپیداو به دلیل نقض حقوق مسلمان روهینگیا در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایسنا، مالزی روز پنجشنبه میزبان نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی بود که طی آن نجیب رزاق، نخست وزیر این کشور از دولت میانمار خواست تا حمله و هتک حرمت اقلیت روهینگیا در این کشور را متوقف کند.

رزاق علاوه بر این در سازمان همکاری‌های اسلامی که ۵۷ کشور مسلمان را در برمی‌گیرد خواست تا نسبت به این تراژدی بشری واکنش نشان دهد.

درواکنش به این درخواست، دولت میانمار خاطر نشان کرد که درخواست دولت مالزی در این نشست "شرم‌آور" بوده است.

این کشور همچنین کوآلالامپور را به" بزرگنمایی این بحران برای دستیابی به اهداف مشخص سیاسی و نادیده گرفتن اقدامات دولت در قبال آن" متهم می‌کند.

وزیر امور خارجه میانمار با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: دولت در حال انجام اقداماتی برای "حفاظت" از افراد و تضمین امنیت مردم درقبال حملات "خشونت‌آمیز" است!

مقامات میانمار می‌گویند: ارتش این کشور در واکنش به مساله‌ای که آن را "حمله شورشیان روهینگیا" می‌خوانند، یک عملیات امنیتی را در مرز میانمار و بنگلادش آغاز کرده است.

از زمان آغاز این عملیات دست‌کم ۸۶ تن کشته شدند و به گفته سازمان ملل حداقل ۶۶ هزار تن از اقلیت روهینگیا به بنگلادش گریختند.

در حال حاضر حدود ۵۶ هزار تن از اعضای این اقلیت در مالزی به سر می‌برند.

captcha