بیست و دومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در آیینه آمار/ دو مرکز و دو شرکت‌کننده
کد خبر: 3564893
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

بیست و دومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در آیینه آمار/ دو مرکز و دو شرکت‌کننده

گروه مسابقات: بیش از ۱۹ هزار نفر از دانشگاهیان وزارت بهداشت، شامل دانشجویان، اساتید و کارکنان تا تاریخ یکم بهمن‌ماه در سامانه بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت این وزارت‌خانه نام‌نویسی کرده‌اند، این در حالی است که ۵ اسفندماه آخرین مهلت ثبت‌ نام در جشنواره عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مفدا(معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت)، با نزدیک شدن به موعد برگزاری مرحله دانشگاهی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور، در مروری کوتاه آمار ثبت‌نام کنندگان این دوره از جشنواره را تا یکم بهمن ماه از نظر می‌گذرانیم.
کارکنان در صدر ثبت‌نام کنندگان
تا تاریخ یکم بهمن ماه در مجموع ۱۹هزار و ۱۵۰ نفر در بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند که شامل؛ ۸۴۸۶ دانشجو، ۹۷۷۳ کارمند و ۸۹۲ استاد و عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.
«معارف قرآن و سیره معصومین(ع)» پیشتاز بخش‌های جشنواره
در میان بخش‌های هشت گانه جشنواره، بیشترین استقبال با ثبت نام ۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر از بخش «معارف قرآنی و سیره معصومین(ع)» صورت گرفته و پس از آن نیز بخش آوایی با پنج هزار و ۶۸۷ نفر قرار دارد. بخش جدید نشریات با ۲۰۵ و بخش فناوری با ۲۸۳ نفر ثبت نام کننده نیز بخش‌هایی است که کمترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
استقبال گسترده از جشنواره در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز
در مجموع شرکت‌کنندگان جشنواره دانشگاه‌های شیراز(۲۶۶۴)، اردبیل(۱۱۷۰)، مشهد(۹۷۵)، یزد(۸۴۴)، کرمانشاه(۷۱۹)، کردستان(۶۸۱)، جهرم(۶۳۷)، تبریز(۵۱۸)، بندرعباس(۴۷۷) و اهواز(۴۷۰) به عنوان ۱۰ دانشگاه نخست قرار دارند؛ در این میان انستیتو پاستور و دانشگاه وارستگان نیز هر کدام با تنها یک نفر ثبت‌نامی کمترین استقبال از جشنواره را داشته‌اند.
استقبال کمرنگ دانشگاه‌های ارتش و بقیه‌الله(عج)
دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ارتش و بقیه الله‌الاعظم تیز تنها با ۵ و ۷ ثبت‌نام‌کننده برخلاف انتظار استقبال شایانی از جشنواره به عمل نیاورده‌اند.
گفتنی است، ثبت‌ نام در بیست‌ودومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت از نیمه دوم آبان‌ آغاز شده است و علاقمندان تا ۵ اسفندماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مفدا نسبت به ثبت‌نام در این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت اقدام کنند
captcha