رشته قرائت به مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام اضافه شد
کد خبر: 3564993
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

رشته قرائت به مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام اضافه شد

مشاور فنی و اجرایی ستاد برگزاری مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام گفت: با توجه به تقاضای قاریان نابینا هم در داخل کشور هم خارج از کشور، با هماهنگی ستاد عالی برگزاری مسابقات کشور رشته قرائت به این مسابقات افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: ذبیح الله روحی، مشاور فنی و اجرایی ستاد برگزاری مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام با اشاره به دلیل اضافه شدن رشته قرائت به این مسابقات گفت: اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام سال گذشته با تجربه ای تازه در رشته حفظ برگزار شد.
وی با بیان اینکه بر این اساس تصمیم گرفته شد تا مسابقات فقط در یک رشته برگزار شود، خاطرنشان کرد: با وجود شرکت کنندگانی خارج از کشور، برگزار کنندگان به دنبال ابتکار و به دست آوردن جامعه آماری در این زمینه بودند.
روحی با اشاره به استقبال بی نظیر نابینایان از کشورهای مختلف اظهار کرد: با توجه به تقاضای قاریان نابینا هم در داخل کشور هم خارج از کشور، با هماهنگی ستاد عالی برگزاری مسابقات کشور رشته قرائت به این مسابقات افزوده شد.
مشاور فنی و اجرایی ستاد برگزاری مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام با اشاره به رقابت های انتخابی روشندلان جهت شرکت در مسابقات بین المللی تصریح کرد: این مسابقات ششم بهمن ماه میان 40 نفر از قاریان و حافظان نابینا از سراسر کشور برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس بعد از این رقابت ها از هر رشته یک نفر به عنوان نماینده ایران به دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام اعزام می شوند.
captcha