ولایت‌مداری و استقامت از ویژگی‌های راه شهدا است
کد خبر: 3565002
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
حجت‌الاسلام ماندگاری؛

ولایت‌مداری و استقامت از ویژگی‌های راه شهدا است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در یادواره شهدا مدافع حرم گفت: ویژگی‌های اساسی راه شهدا ولایت‌مداری کامل از ولی فقیه زمان و استقامت در برابر ناملایمات و توهین‌های جاهلانه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای مسجد جامع امام محمد باقر(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری پیرامون مقام والای شهدا برگزار شد.
حجت‌الاسلام ماندگاری ابتدا درباره پذیرایی مجالس شهدا گفت: اولین نکته حسرت است از اینکه جاماندگان غافله عروج‌کنندگان هستیم، سخت در اشتباه هستند کسانی که به دنبال مادیات دنیای عمر باارزش خود را هدر می‌دهند و بدانید که باید در چنین مجالسی حسرت بخوریم زیرا شهدا تمام دارایی های خود را بدون ذره‌ای تعلقات در راه خداوند هزینه کردند.
کارشناس برنامه سمت خدا ادامه داد: کسانی می‌توانند معنای حسرت را بفهمند که با آیات قرآن آشنا باشند، خداوند در آیه ۲۶ و ۲۷ سوره یس خطاب به بندگان خود مقام والای شهدا را این چنین بیان می‌کند:«قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ: گفته شد به بهشت درآى گفت اى كاش قوم من مى‏ دانستند! بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ: كه پروردگارم چگونه مرا آمرزيد و در زمره عزيزانم قرار داد» امیدواریم خداوند ما را نیز در زمره شهدا قرار دهد.
وی افزود: پذیرایی دوم در مجلس شهدا اتمام حجت است، به این معنی که آنان با سه ویژگی که در خود ایجا کردند توانستند درسی بزرگ به دیگران بیاموزند، اولین ویژگی تکلیف همراه با افتخار است زیرا که آنان به تمام داشته های خود در راه خدا افتخار می‌کردند و به تعبیر قرآن هیچگاه جزو افراد گمراه قرار نگرفتند.
خطیب مشهور تهران ادامه داد: تکالیف زندگانی خود را نباید از فضای مجازی که دست پرورده فرهنگ غربی است بگیریم بلکه سه محور می‌تواند راهنمای ما در مسائل مختلف باشد، اولین آن شرکت در مساجد، مشاوره از روحانی انقلابی و ولایی است که نقش اصلی را در پرورش شما خواهد داشت و در پایان انس با کلام خدا یعنی قرآن خواهد بود.
وی افزود: دو ویژگی بعدی راه شهدا ولایتمداری و استقامت در برابر تمام ناملایمات می‌باشد همچنانکه اگر کسی به آنان توهینی داشت با شرح صدر رفتار می‌کردند، و اما پذیرایی آخر احساس غربت است که تا وقتی امام زمان(عج) ظهور نکنند چنین مجالسی با حزن قلبی همراه است.
در ادامه مراسم امیر عباسی به روضه‌خوانی و ذکرمصیبت پرداختند.
محمد ایمانی‌مهر

captcha