باید فرهنگ تبیین در جامعه اشاعه یابد
کد خبر: 3565099
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

باید فرهنگ تبیین در جامعه اشاعه یابد

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در هرمزگان، بابیان اینکه باید فرهنگ تبیین در جامعه اشاعه یابد، افزود: باید افراد هر چه را کی می‌شنوند اول با مغزشان آن را تحلیل کنند که آیا حقیقت دارد یا خیر، نباید هر مطلبی را که بدون منبع موثق یا از طریق یک جریان آلوده سیاسی به انسان رسید آن را قبول و بازنشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امروز دوم بهمن ماه، در دومین کنگره ملی شتر در دانشگاه هرمزگان، با اشاره به تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان حیاتش اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از دست دادیم در شرایطی که اجازه سخنرانی در شهرها را نداشت و بردن نامش بر زبان جرم بود، درست مانند آیت‌الله بهشتی در زمان حیاتش، ایشان نیز با تخریب‌های بی‌شماری روبرو بودند.

وی بابیان اینکه باید سعی کنیم اشخاص بزرگ دیگری مانند این دو بزرگوار از دسترس جامعه خارج نشوند، اضافه کرد: باید به علل چنین رفتاری در خصوص اشخاص مطرح توجه شده و اجازه نداد تکرار و نفر بعدی تخریب شود همان سیره منحوسه ای که آیت‌الله بهشتی و هاشمی را از ما می‌گیرد .

آیت‌الله نعیم‌آبادی بابیان اینکه باید فرهنگ تبیین در جامعه اشاعه یابد، افزود: باید افراد هر چه را کی می‌شنوند اول با مغزشان آن را تحلیل کنند که آیا حقیقت دارد یا خیر، نباید هر مطلبی را که بدون منبع موثق یا از طریق یک جریان آلوده سیاسی به انسان رسید آن را قبول و بازنشر کرد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه بازهم فقط گوش و زیان باشد اوضاع همین خواهند ماند، جامعه باید گوش، عقل و زبان باشد.

امام‌جمعه بندرعباس در مورد وجود تهمت و غیبت در جامعه گفت: غیبت از گناه‌های کبیره است و کسی که غیبت مؤمنی را بکند خداوند او را به عذابی سخت گرفتار خواهد کرد، کسی هم که به مؤمنی تهمت بزند ایمان در دلش آب می‌شود، همان‌گونه که نمک در آب حل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نخبگان باید جامعه را به سمت دوری از عمال زشت ببرد، افزود: نخبگان در برابر اشاعه فرهنگ‌ها در جامعه مسئول هستند.

 آیت‌الله نعیم‌آبادی در خصوص آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران، گفت: همه متأسفیم هر انسانی با هر عقیده‌ای با شنیدن این خبر متأسف خواهد شد، شورای شهر 14 بار تذکر داده چرا همه‌چیز را به بازی می‌گیریم قانون برای چیست، قانون فقط مصلحت نوشتاری ندارد، قانون برای عمل است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بابیان اینکه صنعت پرورش شتر موجب افزایش اشتغال در استان و کشور است، گفت: آن‌گونه که باید از ظرفیت شتر برای اشتغال‌زایی در کشور استفاده‌نشده که باید این موضوع اصلاح شود.

آیت الله نعیم آبادی اظهار کرد: باید رقم‌های میلیونی تعداد شتر در کشور داشته باشیم درحالی‌که اکنون تنها 120 هزار نفر شتر در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این به معنای عقب‌تر بودن کشور از آفریقا در زمینه استفاده از شتر است که باید این شرایط بهبودیافته و تعداد زیادی از جوانان بدین‌وسیله شاغل شوند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: شتر می‌تواند یکی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی باشد زیرا در شرایط سخت اقلیم و مواد غذایی در بیابان‌ها و کویر بیشترین بازدهی را دارد.

امام‌جمعه بندرعباس ابراز کرد: مکرر به مسئولان در مورد اشتغال‌زایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور همچون پرورش شتر، زنبورداری و دامداری صحبت کرده و حتی در خطبه‌های نماز جمعه نیز این را بیان کرده‌ام.

آیت‌الله نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: شتر را باید در بیابان رها کرد، اشتغال سازنده یعنی همین شتر که نه آب و نه خوراک می‌خواهد، رهایش کنی با ده ها اندوخته اقتصادی بازمی‌گردد.

وی بابیان اینکه بدترین نوع نداشتن، داشتن در عین نداشتن است و ما مبتلابه این پدیده هستیم، گفت: درگذشته کیش جزیره مروارید بود و اکنون خداوند باید مرحوم مروارید را رحمت کند، امروز جنس‌های بی‌کیفیت چینی را آورده‌اند در بازارهای کیش و به آن نیز افتخار می‌کنند.

captcha