تخصيص 180 ميليارد تومان اعتبارات سفر دولت به مازندران
کد خبر: 3565105
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

تخصيص 180 ميليارد تومان اعتبارات سفر دولت به مازندران

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار مازندران از تخصيص 180 ميليارد تومان از اعتبارات سفر دولت تدبير و اميد به مازندران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری ربیع فلاح استاندار مازندران امروز 2 آبان ماه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفتبر اساس اعلام رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، 100 درصد اعتبارات سفر كاروان دولت تدبير و اميد به مازندران تخصيص داده می‌شود.

وی ضمن تسليت درگذشت آتش نشانان فداكار جان باخته در ماجراي امداد و نجات ساختمان پلاسكو، از ايثار و مجاهدت آتش نشانان تجليل و قدرداني کرد و افزود: اين حادثه هشداري جدي به مديران و مردم ماست تا مسايل ايمني را در محل كار و زندگي خود بسيار جدي تلقي كنند.

استاندار با اعلام اينكه از رقم بيش از 113 ميليارد تومان اسناد خرانه اسلامي تخصيصي به استان تنها 47 درصد جذب شده است، تاكيد كرد: آندسته از دستگاه‌هاي اجرايي كه در ارايه صورت وضعيت‌ها و جذب اسناد خزانه اسلامي اهتمام لازم را نداشته‌اند، طي روز‌هاي اندك باقي مانده براي جذب اسناد ياد شده تلاش کنند.

رييس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، اظهار کرد: بالغ بر 180 ميليارد و 150 ميليون تومان از اعتبارات سفر دولت به مازندران در بخش هاي كشاورزي، راه، عمران شهري و تكميل كنارگذرهاي برخي شهرهاي غرب استان ابلاغ شده است و باید دستگاه‌هاي مرتبط نسبت به جذب و هزينه اين اعتبارات در محورهاي تعريف شده طي يكسال آينده اقدام کنند.

وی اجراي طرح‌هاي كشاورزي در اراضي شيب‌دار از محل اين اعتبارات را بسيار مهم دانست و افزود: جهاد كشاورزي استان، مكانيزم اجراي اين طرح‌ها و ضريب سهم بري مناطق مختلف را طي 10 روز آينده با كمك فرمانداران و مديران شهرستاني تدوين کند.

فلاح با اشاره به اختصاص 50 ميليارد تومان از اعتبارات ابلاغي سفر به تكميل سدهاي لاستيكي و احياي آب بندان‌ها، عنوان کرد: مصوبات سدهاي لاستيكي از جمله طرح‌هاي نيمه تمام باقي مانده از دولت گذشته به شمار مي‌آيد كه خوشبختانه با اختصاص 20 ميليارد تومان از 50 ميليارد تومان ياد شده به اين پروژه تا پايان سال 96 به بهره برداري مي‌رسد.

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اختصاص 30 ميليارد تومان از 50 ميليارد تومان اين بخش به تجهيز و لايروبي آب بندان‌ها، گفت: در مناطقي كه فاقد سد لاستيكي هستند، اجراي طرح آب بندان‌ها در اولويت قرار گيرد و در راستاي تجهيز، بازسازي خط انتقال و لايروبي آب بندان‌هاي موجود پس از فصل آبگيري اهتمام و اقدام لازم بعمل آيد.

استاندار، تخصيص 20 ميليارد تومان به پروژه هاي عمران شهري برخي شهرهاي استان و هم چنين تخصيص بالغ بر 80 ميليارد تومان به طرح تكميل كنارگذرهاي برخي شهرهاي غرب مازندران را از ديگر بندهاي اعتبار ابلاغي سفر برشمرد و ابراز نمود: هم چنين بالغ بر 5 ميليارد تومان اعتبار براي طرح تكميل سالن كشتي جويبار ابلاغ گرديد كه تا دهه مبارك فجر، تجهيز كارگاه و عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.

پرداخت تسهيلات كم بهره و كمك‌هاي بلاعوض به خسارت ديدگان سرمای اخیر 

رييس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه با اقدام سازمان برنامه و بودجه كشور، تخصيص اعتبارات خسارات محصولات مركبات و كيوي ناشي از سرماي اخير به خزانه ارسال شده و در نخستين فرصت تسهيلات كم بهره و كمك‌هاي بلاعوض به خسارت ديدگان پرداخت می‌شود، گفت: جهاد كشاورزي استان بايد با اولويت با اين مسئله برخورد کند و از همه دستگاه‌هاي مرتبط و دستگاه‌هاي نظارتي در اين راستا كمك بگيرد.


captcha