ضرورت تدابیر ویژه در روند کاهش مسمومیت با قرص برنج در مازندران
کد خبر: 3565109
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

ضرورت تدابیر ویژه در روند کاهش مسمومیت با قرص برنج در مازندران

گروه اجتماعی: مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش گرفته و بنابراین نیاز است تا با اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن بتوانیم این نوع مسمومیت را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در نیمه  سال جاری از کل فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 27 نفر زن و 23 نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان های نور، رامسر، فریدونکنار، سوادکوه، بابلسر هر کدام یک فوتی گزارش شده است، افزود: در این مدت شهرستان‌های ساری با  14 مورد و بابل با 13  فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند.

 عباسی اظهار کرد: خرداد با 9،فروردین، اردیبهشت و تیر هر کدام با 6 مورد بیشترین فوتی و مرداد با 3 مورد کمترین فوتی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندارن عنوان کرد: سنین 21 تا 30 سال با 17 مورد و سنین 31 تا 40 سال با 10 مورد بیشترین و سنین 61 سال به بالا و کمتر از 16 سال هر کدام با یک فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج کمترین سنین در فوت با قرص برنج گزارش شده است.

وی یادآور شد: طی سال های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم به نحوی که در سال گذشته این آمار با کاهش 36 درصد مواجه بود، اما متأسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش گرفته و شاید همین امر اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن را دو چندان می‌کند.

captcha