انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان راه عدالت و فرهنگ بود
کد خبر: 3565110
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
ساداتی:

انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان راه عدالت و فرهنگ بود

گروه اجتماعی: فرماندار خمین گفت: انقلاب اسلامی مدیون هزاران شهید گمنامی است که دغدغه عدالت و فرهنگ داشتند و آرامش آنها در انتخاب راه روشن توسط فرزندان این مرز و بوم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی ساداتی، فرماندار شهرستان خمین، در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان امروز، دوشنبه دوم بهمن‌ماه گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی در قرن بیستم است.
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام بزرگوار نهاد آموزش‌وپرورش را مهمترین رکن حیات فرهنگی و مؤثرترین عامل رشد اجتماعی می‌دانستند و معتقد بودند سنگر واقعی حل مسائل اجتماعی و حافظ باورهای دینی، مدارس هستند.
فرماندار خمین ادامه داد: انقلاب اسلامی مدیون هزاران شهید گمنامی است که دغدغه عدالت و فرهنگ داشتند و آرامش آنها در انتخاب راه روشن توسط فرزندان این مرز و بوم بود.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان نظام اسلامی هستند اظهار کرد: حضور فعال دانش‌آموزان در ویژه برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله فجر انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به آنها تسهیل می‌کند. آموزش‌وپرورش خمین امسال رشد قابل توجهی در موفقیت‌های علمی و کسب رتبه پنجم در قبولی کنکور در استان دارد.
رئیس شورای آموزش‌وپرورش خمین خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از شیوه‌های جدید علمی در آموزش‌وپرورش می‌توان زمینه کسب عناوین نخست علمی، فرهنگی و پرورشی در سطح استان را فراهم کرد.
به گزارش ایکنا؛ مهدی محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش خمین نیز در این جلسه گفت: یکی از بحران‌های مهمی که جامعه با آن روبرو است تمایل دانش‌آموزان به انتخاب رشته تحصیلی تجربی است، موجی که برای گرایش به این رشته در جامعه ایجاد شده حضور دانش‌آموزان در رشته‌های دیگر به ویژه رشته‌های فنی‌وحرفه ای را کم کرده است.
محمدی افزود: شناخت صحیح استعدادها و علایق دانش‌آموزان و آگاهی از نیاز اشتغال جامعه می‌تواند خانواده‌ها و دانش‌آموزان را برای انتخاب رشته تحصیلی مناسب کمک کند.
رئیس آموزش‌وپرورش خمین خاطرنشان کرد: مدیران و مشاوران مدارس باید تبیین درستی از هدایت تحصیلی و اهمیت انتخاب رشته در آینده فرد و جامعه برای دانش‌آموزان داشته باشند.
captcha