رؤیاپردازی گرگ میش شده در اوج انزوا
کد خبر: 3565336
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

رؤیاپردازی گرگ میش شده در اوج انزوا

گروه بین‌الملل: نتانیاهو که این روزها برای خروج از انزوا بیش از پیش دنبال ترامپ دم تکان می‌دهد، در یاوه‌گویی ویدئویی خود که تلاش دارد آن را پیامی برای ایرانیان عنوان کند، در تلاش است تا خود و رژیمش را دوست ملت ایران جلوه دهد؛ گرگی که پوستین میش پوشیده است این‌بار رؤیای ایران‌گردی در سر می‌پروراند.

رؤیاپردازی گرگ میش شده در اوج انزوا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دیروز، 2 بهمن ماه، طی یک پیام ویدئویی ادعاهایی را در مورد ایران پیش کشید که کما فی‌‌السابق موضع خود را علیه جمهوری اسلامی و نه ملت ایران عنوان کرده‌ باشد. این رژیم جعلی که سال‌هاست حق طبیعی مردم فلسطین را نقض و سرزمین آنان را اشغال کرده است، این بار با حربه‌ای جدید مستقیما خطاب به مردم ایران در مورد مسائل داخلی و سیاست خارجی ایران اظهار نظر کرده است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این پیام ویدئویی سخنان متعددی را به زبان آورده که یکی از آن‌ها حمایت صریح از جریان فتنه 88 است. وی در این پیام ویدئویی می‌گوید:
«من درباره رژیم ایران زیاد صحبت کرده‌ام اما درباره مردم ایران به اندازه کافی سخن نگفته‌ام ...امیدوارم این پیام به تمام ایرانی‌ها، اعم از پیر و جوان، دین‌دار و سکولار و زن و مرد برسد.» این سخنان نتانیاهو علاوه بر اینکه بوی تفرقه‌افکنی می‌دهد، دلایلی دارد که می‌توان به‌صورت زیر طبقه‌بندی کرد:
انزوا و شکست رژیم صهیونیستی در جامعه بین‌الملل

در سال‌های اخیر مطرح شدن مسائلی مانند نقض حقوق طبیعی مردم فلسطین از طرف برخی فعالان حقوق بشر، اسرائیل را با مشکلات جدیدی رو‌به‌رو ساخته است. هرچند که رسانه‌های جهانی از افشای عمق جنایات این رژیم صهیونیستی سر باز می‌زنند، اما فضای مجازی در نوع خود توانسته است برخی از فعالان حقوق بشر را در خصوص مردم فلسطین آگا‌ه‌تر کند. در سال‌های اخیر بیش از گذشته شاهد شکل‌گیری یک جبهه ضد اسرائیلی در جهان هستیم.

ادعاهای نتانیاهو؛ خیرخواهی ویا تلاش برای تفرقه‌افکنی / در حال تکمیل

هرچند که کشور‌هایی نظیر ایالت متحده آمریکا و برخی حامیان اسرائیل در پی کتمان مسئله فلسطین هستند، اما آگاهی برخی از مردم در اروپا و جهان در خصوص فلسطین اشغالی موضوعی است که اسرائیل را با یک بحران مواجه می‌سازد. از طرفی دیگر نیز تصویب قطعنامه اخیر مبنی بر ممنوعیت شهرک‌سازی در اراضی اشغالی نیز اسرائیل را بسیار دچار نگرانی کرده است. در واقع یکی از دلایل اساسی ادعای نتانیاهو کاستن از انتقادات و معطوف کردن توجهات جهانی به نقطه دیگری از جهان به غیر از فلسطین اشغالی است.
سناریوی نخ‌نمای تفرقه‌افکنی؛ این بار با تفکیک حکومت از ملت

در سا‌ل‌های اخیر که مردم فلسطین هیچگاه از آزار و اذیت نیروهای اسرائیلی در امان نبوده‌اند، ادعا‌های نتانیاهو در مورد ایران و دفاع از مردم این کشور جای سؤال دارد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این سخنرانی جمله‌ «من درباره حکومت ایران زیاد صحبت کرده‌ام اما درباره مردم ایران به اندازه کافی سخن نگفته‌ام» را به کار می‌برد که بیش از هر چیز ضرب‌المثل «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل» را در ذهن تداعی می‌کند. اسرائیل هیچگاه خیر خواه ملل مسلمانان نبوده و نخواهد بود. رژیم کودک‌کشی که د‌ه‌ها سال است گوی تفرقه را در میان امت اسلام به حرکت در آورده و مردم فلسطین را مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهد، چگونه می‌تواند دلسوز مردم ایران باشد؟ او همچنین مدعی شده است: «حکومت ایران تلاش می‌کند بین ما و شما دشمنی تزریق کند. ما [اسرائیل] دوست شما هستیم نه دشمنتان. ما همیشه بین مردم ایران و رژیم ایران تفاوت قائل شده‌ایم... امیدوارم روزی برسد که مردم ایران و اسرائیل آزادانه یکدیگر را در تهران، اصفهان، تل‌آویو و اورشلیم‌(بیت‌المقدس) دیدار کنند...»، نتانیاهو که این روزها برای خروج از انزوا بیش از پیش دنبال ترامپ دم تکان می‌دهد، در تلاش است تا خود و رژیمش را دوست ملت ایران جلوه دهد؛ گرگی که پوستین میش پوشیده است این‌بار رؤیای ایران‌گردی در سر می‌پروراند. نتانیاهو، با این ادعا‌ها و تفکیک حکومت ایران از ملت، سعی در تفرقه‌افکنی میان مردم ایران دارد. وی به دنبال این است که جامعه ایران را از درون متزلزل کند کما اینکه با حمایت صریح از جریان فتنه 88 مُهر تأیید دیگری بر سناریوی نخ‌نمای تفرقه‌افکنی خود می‌زند.

اما نتانیاهو در بخشی از سخنان خود نیز به موضوع سوریه اشاره و از حمایت ایران از بشار و محور مقاومت انتقاد می‌کند. این ادعای او در نوع خود حاکی از نقش برآب شدن توطئه‌های اسرائیل در قبال سوریه است. حقیقت مسلم این است که رژیم صهیونیستی خواهان صلح و ثبات در سوریه نیست. زیرا اسرائیل از ابتدای بحران سوریه، به شکل مرموزی گروه‌های تکفیری و تروریستی را مورد حمایت قرار داده است.

ادعاهای نتانیاهو؛ خیرخواهی ویا تلاش برای تفرقه‌افکنی / در حال تکمیل

تدام بحران در سوریه و به حاشیه راندن مسئله فلسطین
از منظر اسرائیل، تدام جنگ در سوریه، مسئله فلسطین را در حاشیه قرار می‌دهد. حل و فصل بحران سوریه، ممکن است منافع اسرائیل را در خطر بزرگی قرار دهد. به همین دلیل حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی تا حدودی می‌تواند، رژیم صهیونیستی را از رویارویی با یک جبهه ضد اسرائیلی کنار نگه دارد. تا کنون گروه‌های تروریستی فعال در سوریه، بیش از آن که متوجه اسرائیل باشند، مسلمانان را قتل عام کرده‌اند. اسرائیل با تسلیح گرو‌ه‌های تندرو و افراطی تلاش می‌کند که جهان اسلام و به‌طور کل جامعه بین‌الملل را درگیر موضوع سوریه کند. این رژیم صهیونیستی بارها حریم هوایی سوریه را نقض و بخشی از این کشور را بمباران کرده است. نتانیاهو، سعی دارد با مطرح کردن مسائلی بی‌اساس در مورد دولت قانونی سوریه، بر جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی سرپوش بگذارد. اسرائیل که خود به هیچ یک از تعهدات بین‌المللی پایبند نبوده، یکی از عوامل اصلی بحران‌های منطقه‌ای است. از طرفی دیگر نیز فروش سلاح به گروه‌های تکفیری و تروریستی در جریان بحران سوریه یک منبع مالی مهم را برای اسرائیل ایجاد کرده است. می‌توان گفت، جنبه مالی بحران سوریه برای اسرائیل در نوع خود از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

تلاش اسرائیل برای جلب نظر ترامپ با ابزار ایران‌هراسی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی دیگر از سخنان خود نیز می‌گوید که موضوع ایران را با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در میان خواهد گذاشت.

ادعاهای نتانیاهو؛ خیرخواهی ویا تلاش برای تفرقه‌افکنی / در حال تکمیل

آن‌گونه که مشاهده می‌شود، مسئله اسرائیل برای رئیس‌جمهور تازه روی کار آمده‌ آمریکا یعنی دونالد ترامپ اهمیت خاصی دارد. به‌گونه‌ای که ترامپ در سخنرانی‌های خود مسئله انتقال سفارت آمریکا از «تل‌آویو» به «قدس» را پیش کشیده است. از طرفی دیگر نیز هردو آن‌ها توافق هسته‌ای با ایران را یک توافق بد می‌دانند. ایران‌هراسی، ابزاری است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همواره از آن برای فرافکنی و جلب نظر مقامات غربی بهره برده است. نتانیاهو، سعی دارد که با نشان دادن ایران به عنوان یک تهدید، ائتلافی جهانی را علیه این کشور شکل دهد. در واقع موضع ترامپ نسبت به ایران برای اسرائیل اهمیت بسیاری دارد. زیرا رژیم صهیونیستی قصد دارد با تحریک ترامپ علیه ایران، آمریکا را همواره در خاورمیانه درگیرودار یک بحران نگه دارد.

captcha