نگاهی به کتاب «فاطمه نگین عرش»
کد خبر: 3565340
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

نگاهی به کتاب «فاطمه نگین عرش»

گروه ادب: کتاب «فاطمه نگین عرش» به قلم محمدرضا رمزی اوحدی از سوی انتشارات سعید نوین روانه بازار نشر شد.

به گزاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «فاطمه نگین عرش» یکی از آثار ارزشمندی که درباره حضرت فاطمه زهرا(س) و به قلم محمدرضا رمزی اوحدی به نگارش درآمده است. این اثر از سوی انتشارات سعید نوین روانه بازار نشر شده است.
در این کتاب هر یک از فصل‌ها با عنوان «نگین» تقسیم‌بندی شده و از 40 نگین تشکیل شده است و از عناوین این فصول می‌توان به «نور حضرت فاطمه(س) قبل از خلقت دنیا»، «حضرت فاطمه(س) با انبیای الهی»، «آیات قرآن در شأن حضرت فاطمه»، «حضرت فاطمه در معراج رسول الله(ص)»، «شخصیت‌شناسی مادر حضرت زهرا(س)» و «تولد حضرت فاطمه(س)» اشاره کرد.
در نگین هشتم با عنوان «احادیث استثنایی در باب نورانیت حضرت فاطمه(س)» به موضوعاتی چون درخشش روزانه نور فاطمه، ستاره‌ای درخشنده در زمین، دو نور ممتاز و استثنایی، نور زهره در شب تاریک گمراهی‌ها، نور محراب آسمان بندگی، نور صحرای محشر، خورشید خانه علی و نوری ازلی پرداخته است.
«ازدواج و خانه‌داری حضرت فاطمه(س)»، «تسبیحات حضرت فاطمه(س)»، «عبادت‌ها و دعاهای حضرت فاطمه(س)» و «حجاب حضرت فاطمه(س)» نیز از موضوعاتی است که در بخش‌های دیگر این کتاب به آن پرداخته شده که ممکن است اغلب مخاطبان اطلاع چندانی از آنها نداشته باشند.
«اشعار حضرت فاطمه(س)» نگین شانزده را به خود اختصاص داده و «مدح امام علی(ع) در شعر حضرت فاطمه(س)»، «احسان به فقیر»، «در رثای پدر»، «شعری از جنس عرش»، «بر سر قبر پدر»، «در زیارت قبر پدر»، «در فراق پدر»، «دوست‌دار پدر»، «اشک‌ریز غم پدر»، «صفا و وفای بی‌نظیر» و «سوز دل حضرت فاطمه(س) در شهادت امام حسین(ع)» بخشی از عناوین این شعرها را شامل می‌شود.
فرزندان، احادیث، مصحف شریف، غصب فدک و اقدامات، ارتحال پدر، دفاع حضرت فاطمه(س) از غدیرخم، وصیت‌نامه و تشییع حضرت فاطمه(س) نیز در بخش‌های دیگر کتاب «فاطمه نگین عرش» به نگارش درآمده است. پایان‌بخش این کتاب با عنوان حرف آخر به تحریفات در احادیث زندگانی حضرت فاطمه(س) پرداخته و وصف بهار در قرآن، مادر بهاران و شکوه شکوفه‌های جنان و جهان حضرت فاطمه(س) تبیین شده است.
یادآور می‌شود، کتاب «فاطمه نگین عرش» از سوی انتشارات سعید نوین با شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 25 هزار تومان به چاپ رسیده است.
captcha