برگزاری همایش گردشگری و معنویت در مشهد
کد خبر: 3565387
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

برگزاری همایش گردشگری و معنویت در مشهد

گروه فرهنگی: مدیرعامل شرکت آبادگران ایران از برگزاری اولین همایش گردشگری و معنویت همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، 9 بهمن‌ماه در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امینی، مدیرعامل شرکت آبادگران ایران از برگزاری اولین همایش گردشگری و معنویت همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، 9 بهمن‌ماه در مجتمع توریستی رفاهی آبادگران مشهد خبر داد.
وی افزود: در طی چند سال اخیر بیش از یک میلیارد و 200میلیون نفر گردشگر سالانه به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، امروزه گردشگری در نظام اقتصاد بین‌المللی مهمترین کالای تجاری است و نقش اساسی در بهبود استانداردهای زندگی افراد به ویژه کشورهای در حال توسعه دارد.
امینی تصریح کرد: اسلام برای جهانگردی به خاطر دست آورد مفید آن اهمیت فراوانی قائل است اما جهانگردی مورد سفارش اسلام با شناخت طبیعت و آفریننده آن، شناخت ملت‌ها و فرهنگ‌ها، بررسی آثار و سرنوشت پیشینیان برای پندگیری است.
مدیرعامل شرکت آبادگران ایران با اشاره به اینکه معنویت گردشگری در گرو تفکر در آثار خلقت است، افزود: از بهترین متعلقات تفکر است که علاوه بر زندگی معنوی، آرامش روانی، عمیق شدن شناخت خداوند و فهم مبانی و باورهای دینی را نیز به همراه دارد و گردشگری بهترین فراهم کننده زمینه این تفکر و متعلقات آن است و می‌تواند ابزار ارزنده‌ای در جهت آشنایی بیشتر با خلقت باشد.
وی ادامه داد: اولین همایش گردشگری و معنویت همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، 9 بهمن‌ماه در مجتمع توریستی رفاهی آبادگران ایران با حضور مدیران هتل‌ها، مسئولان تورهای گردشگری، مدیران مجتمع‌های رفاهی و گردشگری در مشهد برگزار می‌شود.
captcha