قرآن باعث پاک شدن انسان از شرک و گناه می‌شود
کد خبر: 3565405
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

قرآن باعث پاک شدن انسان از شرک و گناه می‌شود

گروه معارف: امام جمعه ترکمانچای، اظهار کرد: قرآن کتابی است که عمل به آن انسان را از تاریکی‌ها به سوی نور و روشنایی هدایت می‌کند و باعث می‌شود انسان از آلودگی‌های جهالت، شرک و گناه پاک شده و نفس خود را تطهیر نماید.

حجت‌الاسلام یونس کیانی، امام جمعه ترکمانچای در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تزکیه نفس از رذائل اخلاقی و شهوات نفسانی به دلیل آثار و فوائدی که برای انسان دارد، مورد توجه تمام ملت‌ها و ادیان الهی بوده و آنان برای تحصیل این امر از روش‌های گوناگونی بهره می‌جسته اند.

وی،افزود: تزکیه‌ در اصل‌ به‌ معنی‌ نمو و رشد دادن‌ است‌، پس‌ این‌ واژه‌ به‌ معنی‌ تطهیر و پاک‌ کردن‌ آمده‌ است‌.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی است که عمل به آن انسان را از تاریکی‌ها به سوی نور و روشنایی هدایت می‌کند و باعث می‌شود انسان از آلودگی‌های جهالت، شرک و گناه پاک شده و نفس خود را تطهیر نماید.

حجت‌الاسلام کیانی، با اشاره به نقش پذیرش دین الهی در تزکیه ادامه داد: پذیرش دین الهی و انجام اعمال نیک از عوامل تزکیه در نگاه قرآن است عمل صالح اختصاص به کاری خاص نداشته بلکه انسان هر کاری را خالصانه و به قصد تقرب به خدا انجام دهد موجب دور شدن از آلودگی‌ها و تزکیه نفس خواهد شد.

امام جمعه ترکمانچای، با اشاره به فرموده امام محمد باقر(ع) اذعان داشت: امام محمد باقر(ع)می‌فرمایند: "محبوب‏‌ترین کار نزد خدا، آن است که انسان بر آن مداومت کند هر چند اندک و ناچیز باشد".

وی وضو را از اعمال طهارت ظاهری دانست و یادآور شد: سه عمل وضو، غسل و تیمم نیز علاوه بر این که موجب طهارت ظاهری است طینت و باطن مؤمن را نیز از آلودگی‌های گناه و صفات ناپسند پاک می‌شوند
captcha