چشمه قرآنی که در روستای «هفت‌چشمه» جاری نیست
کد خبر: 3565653
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

چشمه قرآنی که در روستای «هفت‌چشمه» جاری نیست

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دهیار روستای هفت‌چشمه اظهار کرد: مشکلات مالی و دغدغه زندگی آسوده مانع شده تا مردم این روستا کمتر فرصت روی آوردن به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.

قربانعلی بینا، دهیار روستای هفت چشمه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه این روزها جوانان روستا به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند، اظهار کرد: همین مورد موجب شده تا قشری که خود می‌توانند در مسائلی از جمله فعالیت‌های قرآنی صاحب نظر و مثمرثمر باشد حضور نداشته باشند و به همین دلیل از رونق فعالیت‌های اینچنینی کاسته شود.
بینا در ادامه افزود: البته ناگفته نماند تقریباً چندین سال پیش که هنوز بحث مهاجرت جوانان روستای هفت‌چشمه باب نشده بود جلسات قرآنی در مسجد روستا با حضور روحانی مسجد برگزار می‌شد.
دهیار روستای هفت‌چشمه با بیان اینکه ما همچنان مشتاق برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن هستیم، اظهار کرد: طی ماه رمضان و ماه محرم بود که چندین جلسه قرآن در روستا برگزار کردیم ولی متأسفانه استقبال خوبی از این جلسات نشد.
وی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت یکی از مسائل و در واقع موانعی که در راه آموزش قرآن در این روستا به چشم می‌خورد دغدغه مالی و زندگی مردم است، آن هم به این شکل که مردم بنا بر تأمین معاش خود تمام زمانشان صرف این مسئله میشود و دیگر زمانی برای آموزش قرآن ندارند.
بینا در ادامه افزود: بنده به شخصه زمانی که متوجه شدم که تنها چند نفر از این گونه مجالس و محافل استقبال می‌کنند به آنها پیشنهاد دادم برای بهره‌مندی بییشتر از آموزه‌های قرآنی بهتر است به شهرستان شبستر بروند و از کلاس‌های قرآن این شهرستان استفاده کنند.
دهیار روستای هفت‌چشمه با بیان اینکه با همه این تفاسیر ما خواستار هستیم تا مسئولین قرآنی یاریگر ما در این راه باشند، اظهار کرد: هرچند بنا به موارد گفته شده فعالیت‌‌های قرآنی در این روستا کمرنگ شده است ولی مردم همچنان اگر فرصتی فراهم شود حاضرند در این مجالس حضور یابند و از مباحث قرآنی بهره‌مند شوند.
بینا در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان خواستاریم تا ما را در این راه حمایت کنند و با اطلاع‌رسانی و فرستادن مربی قرآن به این روستا جوی قرآنی را در روستای هفت‌چشمه ایجاد کنند.
یادآور می‌شود،‌ روستای هفت چشمه از توابع شهرستان شبستر بخش تسوج استان آذربایجان شرقی است.
captcha