برپایی جلسات قرآن در دارالقرآن اکباتان
کد خبر: 3565677
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

برپایی جلسات قرآن در دارالقرآن اکباتان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: تقریبا دو سالی است که دارالقرآن شهرک اکباتان با مشکلاتی از جمله ممانعت شهرداری منطقه 5 برای فعالیت چنین مکانی روبرو است ولی با همه این تفاسیر این دارالقرآن همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دارالقرآن شهرک اکباتان «حسینیه بیت‌الحسین(ع)» تقریباً دو سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و اینکه از همان ابتدا با توجه به اینکه مکان این مؤسسه از سوی شهرداری منطقه ۵ واگذار شده بود‌با اعتراضات مردم منطقه روبرو شد و هر از چند گاهی مشکلاتی را برای این مؤسسه و قرآن‌آموزان آن ایجاد کرد.
بعد از این اعتراضات مردم و تجمعی که مقابل شورای اسلامی شهر تهران داشتند و مدعی بودند این زمین قبلاً به فضای سبز منطقه تعلق داشته است و الان تبدیل به دارالقرآن شده است خواستار توقف پروژه شدند و با این تفاسیر حکم واگذاری این زمین به دارالقرآن باطل شد.
خبرگزاری ایکنا نیز بنا بر وظیفه‌ای که برعهده دارد هر چند گاهی پیگیر این قضیه شده و گفت‌و گویی با مسئول دارالقرآن اکباتان دارد، اولین خبری که 6 خردادماه در این رابطه کار شد با عنوان «توقف مجدد فعالیت دارالقرآن شهرک اکباتان/ شهرداری در حال پیگیری + تصویر حکم دیوان» بود و در ادامه یعنی 6 تیرماه 95 نیز دوباره روند بررسی این پرونده و فعالیت دارالقرآن را پیگیری کردیم وخبر مبنی بر«فعالیت دارالقرآن اکباتان همچنان ادامه دارد/ اعتراض شهرداری به دادگاه دیوان عالی» روی خروجی خبرگزاری ایکنا رفت.
حال بعد از گذشت 7 ماه از آخرین اخبار از دارالقرآن اکباتان به سراغ مسئول این دارالقرآن رفته‌ایم و گفت‌وگویی با وی داشتیم.
علی قنبری، مسئول دارالقرآن شهرک اکباتان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: با توجه به تمامی مشکلاتی که قبلا گفته شده ولی ما همچنان به فعالیت‌های قرآنی خود ادامه می‌دهیم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر در هفته سه تا 4 جلسه قرآن در این دارالقرآن برگزار می‌شود و از با استقبال خوب قرآن‌آموزان مواحه هستیم.
مسئول دارالقرآن اکباتان با اشاره به روند پیگیری پرونده این دارالقرآن اظهار کرد:  پرونده دارالقرآن اکباتان همچنان در دست بررسی است و بنا بر حساسیت آن رسیدگی به این پرونده زمان زیادی را لازم دارد.
قنبری خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسائل سیاسی و مسائل اینچنینی موجب شده تا در زمانی که قبلا مقرر شده بود پرونده به نتیجه نرسد و پروسه بررسی آن طولانی شود.
مسئول دارالقرآن اکباتان بیان کرد: با توجه به تمامی مسائل پیش آمده ما تحت هیچ شرایطی از برگزاری کلاس‌های قرآنی و آموزش مباحثی در این زمینه کوتاه نیامدیم و همچنان فعالیت‌ این دارالقرآن با روند خوبی ادامه دارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۳
0
0
باید به برپایی و برگزاری این جلسه‌ها توجه لازم صورت گیرد
captcha