آخرین خبرها از افتتاح حساب ویژه خزانه/ معرفی ذی‌حساب از دو کانال
کد خبر: 3566037
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
فراهانی بیان کرد:

آخرین خبرها از افتتاح حساب ویژه خزانه/ معرفی ذی‌حساب از دو کانال

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر این کمیته در مورد مشکلات افتتاح حساب برای صندق بحث شده است، گفت: در این جلسه مقرر شد تا ذی‌حساب از طریق دو کانان شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا خود خزانه معرفی شود.

محمدرضا فراهانی، رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تخصیص در روزهای گذشته، ‌گفت: در این جلسه پیگیری‌هایی در مورد بحث افتتاح حساب ویژه خزانه برای صندوق صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه قبل از این، مدیر مالی صندوق معرفی شده بود، افزود: مدیر مالی که به‌عنوان عامل ذی‌حساب به خزانه معرفی می‌شود،‌ باید یک سری شرایط ویژه داشته باشد،‌ مسئولان صندوق در نهایت متوجه شدند که مدیر مالی معرفی شده شرایط لازم را برای احراز ذی‌حساب بودن براساس شرایط خزانه ندارد. به این معنا که مدیر مالی معرفی شده در عین اینکه می‌تواند مدیر مالی باشد، اما صلاحیت و شرایط لازم برای اینکه ذی‌حساب بشود، ندارد.
فراهانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به معرفی نشدن مدیر مالی به خزانه، این تصمیم که مدیر مالی شرایط لازم را ندارد توسط شورا اتخاذ شده است یا خزانه، گفت: زمانی که مسئولان صندوق و صاحبان امضاء برای معرفی مدیر مالی به‌عنوان عامل ذی‌حساب اقدام می‌کنند، از سوی خزانه اطلاع داده می‌شود که مدیر مالی و ذی‌حساب می‌تواند یک نفر باشند، اما مدیر مالی باید شرایط ذی‌حساب شدن را نیز داشته باشد، اگر نه باید یک نفر دیگر به‌عنوان ذی‌حساب علاوه بر مدیر مالی معرفی شود.
رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: این ذی‌حساب یا باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود و یا اینکه خود خزانه یک نفر را انتخاب کند. بنابر این در جلسه کمیته تخصیص که در روزهای گذشته برگزار شد،‌ در مورد این موضوع بحث و تبادل نظر شد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر ذی‌حساب علاوه بر مدیر مالی اضافه شود، حساب‌ چهار امضایی می‌شود و این با اساس‌نامه تعارض دارد، بیان کرد: همه اینها مسائل فنی بوده که مشکل ایجاد می‌کرد و بنابر این تأخیر به وجود آمده برای افتتاح شماره حساب ربطی به معرفی کردن یا نکردن مدیر مالی و تعلل و ... نداشته است، بلکه تنها به‌دلیل این احراز نشدن بوده است.
فراهانی همچنین در پاسخ به این سؤال که امکان معرفی فردی که شرایط ذی‌حساب شدن را از ابتدا داشته باشد وجود نداشت، خاطرنشان کرد: ما از شرایط و شاخص‌هایی که یک ذی‌حساب باید داشته باشد، اطلاع چندانی نداشتیم و نمی‌دانستیم آن فردی که معرفی می‌شود ذی‌حساب شدنش باید براساس چه شرایطی باشد تا مطابق آن انتخاب کنیم، این مسئله‌ای فنی و تکنیکی بوده است.
وی با تأکید بر اینکه براساس تصمیم جلسه گذشته کمیته تخصیص مقرر شد تا مدیر مالی همان مدیر قبلی(مهدی هاشمی) باشد، گفت: همچنین مقرر شد تا عامل ذی‌حساب صندوق یا از طرف خود خزانه معرفی شود و یا اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی ذی‌حساب خود را به‌عنوان ذی‌حساب صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی نیز معرفی کند. ما در جلسه اعلام کردیم که انتخاب هر کدام از این دو روش برای کمیته هیچ فرقی ندارد بلکه باید راهی انتخاب شود که هرچه زودتر منتهی به افتتاح حساب شود.
رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی افزود: برای اینکه کارها مقداری سریع‌تر پیش برود، نائب رئیس کمیته تخصیص را مأمور کردیم تا دوستان صندوق را در زمان مراجعات به خزانه همراهی کند تا هر مشکلی وجود داشت، اطلاع دهند و نسبت به رفع آن اقدام شود.
فراهانی همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر عامل ذی‌حساب و مدیر مالی هر دو امضا داشته باشند تعداد امضاها به عدد چهار خواهد رسید و این برخلاف اساس‌نامه است؟ گفت: در اساس‌نامه آمده است که برای برداشت به سه امضا نیاز هست، اما اگر الزام شود که ذی‌حساب هم باید امضا داشته باشد شاهد چهار امضا خواهیم بود و همانطور که گفته شد این برخلاف اساس‌نامه است، اگر نگویند که امضا لازم ندارد و احتمالاً هم نمی‌گویند و تنها به امضای ذیل اسناد اکتفا کنند مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و مدیر مالی اسناد را تحویل ذی‌حساب داده و پس از امضا چک صادر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ایکنا با تأکید بر اینکه راه برای اینکه حساب باز شود فراهم شده است، گفت: موضوع دیگری که وجود دارد این است که انتخاب ذی حساب توسط شورا یا خزانه مقداری فرآیند را سرعت خواهد بخشید؛ چرا که آنها فردی را معرفی می‌کنند که پیش از این تأیید شده و نیازی به استعلام‌های زمان بر ندارد، ‌بنابر این همین موضوع تا حدود زیادی روند افتتاح حساب را سرعت می‌بخشد.
فراهانی در پایان در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از ادامه فرآیند کار چیست و آیا شاهد مشکل دیگری در راه افتتاح حساب نخواهیم بود، عنوان کرد: همه می‌دانیم که برای افتتاح حساب مشکلات و موانعی وجود داشته است که این موانع در حال رفع شدن است و بقیه نیز کار اداری است که در خزانه صورت می‌گیرد، من تجربه‌ای در این زمینه ندارم و مطلع نیستم که زمان افتتاح حساب چه میزان طول می‌کشد و یا شاهد مشکل دیگری خواهیم بود یا خیر.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۹:۰۷
0
0
پس با این اوصاف عملا صندوقو منحل کنن دستگاهها خودشون بفکر جذب اعتبار باشن. هر چند این صندوق هم پول داشته باشه با ترکیبی که چیده شده بجز برخیها، بقیه نهادهای دولتی و مردمی سرشون بی کلاه میمونه....
captcha