زوال یک جامعه وابسته به ضایع کردن فریضه نماز است
کد خبر: 3566390
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

زوال یک جامعه وابسته به ضایع کردن فریضه نماز است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت اهواز گفت: مهم‌ترین رسالت حکومت دینی اقامه نماز است. در آیات قرآن آمده که زوال یک جامعه وابسته به ضایع کردن فریضه نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اجلاس استانی نماز امروز 5 بهمن‌ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان با حضور مسئولان استانی و مدیران کل، برخی از مسئولان ستاد اقامه نماز کشور، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نماز با عنوان مهم‌ترین فریضه و واجب در همه ادیان الهی معرفی شده است، گفت: مهم‌ترین رسالت حکومت دینی اقامه نماز است. در آیات قرآن آمده که زوال یک جامعه وابسته به ضایع کردن فریضه نماز است.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از مسئله نماز نیاز به دستورات حکومتی و تبدیل به بخشنامه است. باید به عمق بخشی فریضه نماز پرداخته شود. 

وی با تسلیت حادثه تخریب ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان گفت: این اتفاق به نظام خدشه وارد کرد. گفته می‌شود که چندین بار به این ساختمان اخطار داده شده است. این موضوع باید ضمانت اجرایی می‌داشت تا این اتفاق رخ نمی‌داد. در مورد موضوع نماز هم همین گونه است. برنامه‌ریزی در این زمینه ضروری و لازم است. شهرک‌های مسکونی بسیاری در اهواز وجود دارد که فاقد مسجد هستند.

حسن‌زاده با بیان اینکه البته بخشی از مسائل معنوی با بخشنامه حل می‌شود و همه آن مرتبط با این موضوع نیست، گفت: در این راستا باید نتایج ملموس نماز را برای جامعه روشن کنیم. به طور مثال آثار نماز در ایجاد وجدان کاری در ادارات، افزایش تولید در واحدهای صنعتی در دانشگاه‌ها، واحدهای آموزشی و مهدهای کودک به صورت شفاف برای جامعه مطرح شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نماز دارای مراتبی است و نماز صحیح بازدارنده از گناهان است،‌ گفت: در درجه اول نیت نمازگزار باید خالص باشد. ریا و خودنمایی در آن نباشد. هرچه نماز مرتبه بالاتری یابد قدرت بازدارندگی از گناه بیشتر می‌شود.

captcha