معرفت‌‌افزایی فرهنگ رضوی هدف برنامه‌های مشهد2017
کد خبر: 3566430
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

معرفت‌‌افزایی فرهنگ رضوی هدف برنامه‌های مشهد2017

گروه فرهنگی: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی_ هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره امام رضا(ع) معرفت‌افزایی به سیره حضرت رضا(ع) و فرهنگ و معارف رضوی است، گفت: لذا کلیه برنامه‌هایی که در سال 2017 پیش‌بینی شده با هدف معرفت‌افزایی در حوزه فرهنگ رضوی تعریف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی_ هنری امام رضا(ع) در حاشیه بازدید از اماکن متبرکه، موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی که ظهر امروز، پنجم بهمن‌ماه بعد از مراسم افتتاحیه مشهد 2017 انجام شد در جمع خبرنگاران در خصوص رویداد مشهد 2017 افزود: سال 2017 بهانه‌ای است که بیشتر به وحدت جهان اسلام، همدلی‌ها و همزبانی‌ها توجه شود، مخصوصاً فرصت مناسبی است که وحدت را از زبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام رضا(ع) به عنوان یک پیام به گوش جهانیان برسانیم.
وی ادامه داد: مشهد 2017 در حقیقت اتفاقی است که هم برای مردم مشهد و هم گسترده ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی موجباتی را فراهم می‌کند که دل‌های مشتاق خودشان را به سمت امام‌ رضا(ع) بکشانند.
جعفری اظهار کرد: آنچه که به عنوان ابعاد زندگی و شخصیتی امام رضا(ع) وجود دارد و دستوراتی که ایشان داده‌اند و راهکارهایی که برای خوشبختی یک انسان معاصر ارائه کرده‌اند، خوب بوده و انسان‌ها با توجه به این سفارشات زندگی خود را تنظیم می‌کنند.
معرفت‌‌افزایی فرهنگ رضوی هدف برنامه‌های مشهد2017
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی_ هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: امیدواریم که خدای متعال توفیق دهد تا بتوانیم در این مسیر به خوبی حرکت کنیم و بنیاد بین‌المللی فرهنگی_ هنری امام رضا(ع) هم همه ساله اقدام به برگزاری جشنواره‌ای در دو گستره ملی و بین‌المللی می‌کند، هدف اصلی این جشنواره معرفت‌افزایی به سیره حضرت رضا(ع) و فرهنگ و معارف رضوی است لذا کلیه برنامه‌هایی که در سال 2017 پیش‌بینی شده با هدف معرفت‌افزایی در حوزه فرهنگ رضوی تعریف شده‌اند.
وی ادامه داد: در تمام برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) سعی شده که رویکرد مشهد 2017 مورد توجه قرار بگیرد و همه برنامه‌ها در سراسر کشور و خارج از کشور با این رویکرد برگزار می‌شود.
جعفری عنوان کرد: همه کسانی که در جشنواره امام رضا(ع) شرکت کردند سفیران فرهنگ رضوی در کشورهای خود هستند که در دهه کرامت برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند و در داخل کشور نیز اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه‌های مختلف تولیداتی دارند.
بیش از ۳۰۰ خادم فرهنگ رضوی در سراسر جهان وجود دارد
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی_ هنری امام رضا(ع) ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ نفر خادم فرهنگ رضوی در سراسر جهان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰ نفر خارجی و ۱۸۰ نفر هم ایرانی هستند و این افراد به واسطه خدمات خاصی که انجام دادند به عنوان خادم فرهنگ رضوی تقدیر شدند.
captcha