صوت سرمایه‌ای باارزش و حیاتی برای قاری قرآن + عکس
کد خبر: 3566633
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
احمدی‌وفا، در جلسه محمود متقی‌پناه بیان کرد:

صوت سرمایه‌ای باارزش و حیاتی برای قاری قرآن + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمود متقی‌پناه، پیشکسوت قرآنی و از شاگردان مرحوم استاد مولایی در مسجد حاج‌نایب با حضور حمیدرضا احمدی‌وفا و اعضای جلسه این قاری بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمود متقی‌پناه، پیشکسوت قرآنی و از شاگردان مرحوم استاد مولایی شب گذشته، پنجم بهمن‌ماه از ساعت 18 الی 22 در مسجد حاج نایب واقع در میدان بهارستان، چهارراه سرچشمه برگزار شد. این جلسه قرآن در سال ۱۳۴۵ توسط مرحوم علی‌اصغر مثنی در این مسجد راه‌اندازی شد.

صوت ما، سرمایه ما؛ از تمام سرمایه استفاده نکنیم+صوت و عکس

این جلسه در سال ۱۳۵۳ پس از فوت علی‌اصغر مثنی، توسط مرحوم احمد یارایی(عموی علی یارایی) تا سال ۱۳۸۰ اداره شد و پس از احمد یارایی، علی یارایی و محمود متقی‌پناه تا به امروز این جلسه را برگزار کرده‌اند. محمود متقی‌پناه، سه‌شنبه‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و علی یارایی پنجشنبه‌ها بعد از نماز عشاء در این مسجد جلسه قرآن را برگزار می‌کنند.

در این جلسه قرآن، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداختند و متقی‌پناه، نفس به نفس نکات صوت و لحنی و قرائات مختلف را متذکر شد.

در پایان این جلسه، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی به همراه اعضای جلسه خود، میهمان این جلسه قرآن شدند و سنت حسنه جلسات قرآن مشهدی را یادآور شدند.

صوت ما، سرمایه ما؛ از تمام سرمایه استفاده نکنیم+صوت و عکس

احمدی‌وفا قبل از تلاوت پایانی این جلسه، چند نکته را به قاریان جوان متذکر شد.

احمدی وفا با اشاره به اینکه صوت ما قاریان یک سرمایه است و نباید از تمام جوهر صدا استفاده کنیم گفت: اگر از تمام جوهر صدا استفاده کنیم به ندرت انرژی از بین می‌رود.

این قاری بین‌المللی با اشاره به یکی از سفرهای خارجی خود با استاد نعینع، گفت: این قاری مصری در سن 67 سالگی اش در محافل و مجالس، تلاوت‌های فوق‌العاده ای ارائه می‌داد و همیشه به من توصیه می‌کرد که قاریانی همچون کامل یوسف، حصان، اللیثی، شحات و ... به خاطر استفاده بیش از حد ولوم صدای خود، دچار مرگی زودهنگام شدند.

صوت ما، سرمایه ما؛ از تمام سرمایه استفاده نکنیم+صوت و عکس

احمدی وفا با بیان اینکه قاریان باید بیشتر از سایه صدای خود استفاده کنند تصریح کرد: وقتی که این سرمایه از دست رود، برنمی‌گردد و کیفیت قبل را ندارد. استفاده بیش از حد از ولوم نه تنها بر تارهای صوتی تاثیر منفی دارد، بلکه روی کبد و لوزالمعده و سیستم گوارشی هم اثر منفی می‌گذارد.

در پایان تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا در این جلسه قرآن ارائه می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha