حمایت از اعزام کاروان های راهیان نور بدون ردیف بودجه ای
کد خبر: 3566979
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان کرد:

حمایت از اعزام کاروان های راهیان نور بدون ردیف بودجه ای

گروه شهرستان‌ها: مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با بیان اینکه هر کجا به فرهنگ اهمیت داده شده است، علم و دانش در ایران رشد یافته و تمدن اسلامی پیشرفت کرده است، گفت: یکی از بخش‌هایی که در قسمت فرهنگی دانشگاه ها، بودجه زیادی را به خودش اختصاص داده، اعزام کاروان‌های راهیان نور است اما این اقدام هیچ گونه ردیف بودجه‌ای در وزارت علوم ندارد.

فضل الله ایرجی کجوری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه فرهنگ، زیربنا و زمینه ساز بقیه فعالیت‌های کشور از جمله فعالیت های علمی است، تصریح کرد: هر کجا به فرهنگ اهمیت داده شده است، علم و دانش در ایران رشد یافته و تمدن اسلامی پیشرفت کرده است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزواری یکی از دانشگاه های موفق در عرصه فرهنگی کشور است، بیان کرد: اگر قرار است فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دانشجویان برای عموم مردم و در سطح جامعه اجرا شود باید بررسی شود بازخورد و نتیجه این کار چقدر است و چه نقش مثبتی در جامعه دارد.
ایرجی کجوری تاکید کرد: اگر قرار است تولیدات فرهنگی دانشگاهی دارای استانداردی باشد که سایر بخش‌های جامعه از آن تبعیت کنند، باید ابزار و امکانات این فرهنگ و هنر فراهم شود.
حمایت از اعزام کاروان های راهیان نور بدون ردیف بودجه ای
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که در قسمت فرهنگی بودجه زیادی را به خودش اختصاص داده اعزام کاروان‌های راهیان نور است اما این اقدام هیچ گونه ردیف بودجه‌ای در وزارت علوم ندارد.
وی با بیان اینکه ما از کاروان‌های راهیان نور حمایت می‌کنیم ولی باید ردیف بودجه خاصی برای آن دیده شود، ادامه داد: برای اعزام هر دانشجو به مناطق اعزامی، 3 تا 4 میلیون ریال هزینه می‌شود که 50 درصد آن توسط دانشگاه ها و وزارت علوم پرداخت، 20 درصد توسط دانشجویان و 30 درصد توسط بسیج پرداخت می‌شود.
ایرجی کجوری با تاکید بر اینکه بودجه فرهنگی دانشگاه ها معمولا 5 درصد بودجه جاری دانشگاه ها است، تصریح کرد: در وزارت علوم نیز بودجه فرهنگی متمرکزی داریم که معمولا برای برنامه‌های ملی و فعالیت‌های فرهنگی برخی از دانشگاه ها قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه در حدود 21 هزار دانشجوی خارجی در کشور داریم که برخی از آن ها بورسیه کشور خودشان هستند، تصریح کرد: برای اینگونه دانشجویان از طرف نهاد رهبری در دانشگاه ها برنامه متمرکزی اجرا می‌شود و نهاد هم اندیش دانشجویان نیز برنامه‌های فرهنگی از جمله در دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین و برخی دیگر از دانشگاه ها اجرا می‌کنند.
وی اضافه کرد: در کشور از 8 هزار نشریه دارای مجوز، 4 هزار نشریه دانشجویی فعال هستند و بیش از 4 هزار و 600 انجمن علمی فعال در دانشگاه های کشور وجود دارد.
captcha