برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی «از ایده تا نمایش نامه» در ساری
کد خبر: 3567000
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۹

برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی «از ایده تا نمایش نامه» در ساری

گروه فرهنگ: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران از برگزاری دومین کارگاه نمایش نامه‌نویسی ۶۰ روز از ایده تا نمایش نامه، 13 الی 15 بهمن ماه سال جاری همزمان با سومین همایش گفت‌وگوهای عصرانه در مازندران خبر داد.

یاسر محمودی برنتی، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: دومین کارگاه نمایش نامه‌نویسی60 روز از ایده تا نمایش‌نامه در مازندراناز 13 الی 15 بهمن‌ماه در مجتمع کوثر سپاه کربلا برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب هنرمندان علاقه‌مند به نمایش نامه نوسی استان از اولین دوره کارگاه نمایش نامه نویسی 60 روز از ایده تا نمایش‌نامه که در آبان ماه سال جاری برگزارشد، واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران در صدد آن است که دومین دوره این کارگاه آموزشی را با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه کربلا از 13 الی 15 بهمن ماه در مجتمع کوثر سپاه کربلا برگزار کند.

مسول واحد هنر های نمایشی حوزه هنری مازندران تصریح کرد:در این دوره استاد سید حسین فدایی حسین نویسنده و پژوهشگر تئاتر کشور به آموزش فرا گیران در سه رده سنی نوآموزان نمایش، کارگردانان نمایشی و نویسندگان فعال استان به بیان مطالبی درباره آغاز روند نوشتن ایده‌یابی، موضوع، پیام و هدف، خلق شخصیت، توسعه‏ ی شخصیت، تضاد و کشمکش، مکان نمایش، زمان نمایش، طرح و خلاصه‏ نمایش نامه، دیالوگ و گفتار نمایشی، دستورات اجرایی، ایجاد شرایط نوشتن، شروع، میانه و پایان، پیش‌نویس اول، بازنویسی نمایش می‌پردازد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره متعهد می‌شوند تا طبق برنامه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری بعد از برگزاری کارگاه سه روزه تا پایان این دوره زیر نظر استاد دوره به صورت مجازی، نمایش نامه‌های خود را تحویل دهند و پس از تایید نمایش‌‌های تولید شده از سوی فراگیران، آثار تولید شده در همایشی که از ۲۰ تا ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد نمایش خوانی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این کارگاه آموزشی نمایش نامه‌نویسی، در این دوره کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر و سومین همایش نمایش نامه‌خوانی گفت وگوهای عصرانه با حضور فراگیران دوره قبل کارگاه نمایش نامه نویسی که کار نهایی متون ایشان به پایان رسیده است را نیز خواهیم داشت.

برنتی اظهار کرد: علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه‌های آموزشی جهت اطلاع بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با شماره تماس ۰۹۱۱۷۸۱۲۵۶۵ ارتباط برقرار کرده و یا اینکه به واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری در ساری مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی «از ایده تا نمایش نامه» در ساری
captcha