محکومیت ترور شیعیان در تظاهرات کویته
کد خبر: 3567303
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

محکومیت ترور شیعیان در تظاهرات کویته

گروه بین‌الملل: شیعیان شهر «کویته» پاکستان دیروز، هشتم بهمن‌ماه، بعد از اقامه نماز جمعه با راه‌انداختن تظاهرات در خیابان «میکانگی»، کشتار و ترور شیعیان در این کشور را محکوم کردند.

تظاھرات علیه ترور شیعیان در پاکستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «جنگ» پاکستان، این تظاهرات به درخواست مجلس وحدت مسلمین این کشور علیه کشتار شیعیان در منطقه پاراچنار و ترور شیعیان در کراچی برگزار شد.
شیعیان پاکستان در این تظاهرات علیه سیاست‌های دولت و گروه‌های تروریستی تکفیری شعار دادند.
«سید‌هاشم موسوی»، نماینده مجلس وحدت مسلمین پاکستان و امام جمعه کویته و دیگر علما در تظاهرات کویته از سکوت دولت پاکستان در برابر کشتار شیعیان، جمع‌آوری سلاح دفاعی شیعیان در پاراچنار و سکوت در برابر ترور شیعیان در کراچی انتقاد کردند.
سید‌هاشم موسوی با انتقاد از دخالت ارتش این کشور در امور بحرین گفت: اینکه برخی نیروهای ارتش بدون مجوز پارلمان در مسائل داخلی بحرین و اقدامات علیه مردم آن نقش بازی می‌کنند، باعث بدنامی پاکستان و ارتش این کشور خواهد شد.
یادآور می‌شود، در انفجار تروریستی شنبه گذشته، دوم بهمن‌ماه، در شھر شیعه‌نشین پاراچنار پاکستان دست کم  25 شیعه شهید و بیش از 50 نفر زخمی و همچنین تعدادی از شخصیت‌های شیعه در روزهای گذشته در کراچی ترور شدند.

captcha