جلسات قرآن جوانان مساجد رونق می‌گیرد
کد خبر: 3567854
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

جلسات قرآن جوانان مساجد رونق می‌گیرد

دبیر جشنواره مدهامّتان از تحقق وعده حمایت از جلسات قرآن برگزیدگان این جشنواره خبر داد و گفت: هدف ما ارتقای سطح کمی و کیفی جلسات قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: جشنواره ملی مدهامّتان با هدف توسعه رقابت‌های جوانان کانون‌های مساجد کشور طراحی و امسال یازدهمین دوره آن به میزبانی استان قم برگزار شد.
بر اساس تصمیم و توافق مسئولان برگزاری این رقابت‌ها، نفرات اول رشته‌های حفظ و قرائت بدون شرکت در مراحل شهرستانی و استانی به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن اوقاف راه می‌یابند.
برای برگزیدگان این رقابت‌ها در کنار دریافت جوایز نقدی تسهیلاتی دیگر نیز در نظر گرفته شده است به طوری که در صورت برپایی جلسه قرآن می‌توانند از امکانات نقدی و غیرنقدی برای توسعه جلسات قرآن استفاده کنند.
مجتبی میرزایی‌نسب دبیر جشنواره قرآنی مدهامّتان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم توسعه جلسات قرآنی، اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی جلسات قرآنی به برترین‌های جشنواره مدهامّتان در رشته‌های قرائت و حفظ تسهیلات لازم اعطا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل برگزیدگان جشنواره مدهامّتان در سال‌های اخیر می‌شود، گفت: نفرات برتر جشنواره مدهامّتان می‌توانند به منظور دریافت تسهیلات برای برپایی جلسات قرآن به کانون مساجد استان خود مراجعه کنند.
میرزایی‌نسب با اشاره به اینکه تاکنون برخی از اساتید و جوانان قرآنی درخواست‌های خود را مکتوب کرده‌اند، افزود: در مرحله نخست با درخواست محمدجواد نصیری حافظ برگزیده این جشنواره در سال جاری برای برپایی جلسه حفظ قرآن در آستان هلال‌بن علی(ع) کاشان موافقت شده است؛ البته درخواست آقایان بهزاد هژبری، حامد ولیزاده، مهدی شایق و علیزاده نیز در حال بررسی و عملیاتی شدن است.
دبیر جشنواره مدهامّتان درباره نحوه حمایت از جلسات قرآن، خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین برگزیدگان جشنواره با کانون‌های مساجد استان‌ها امضا می‌شود و از جلسات قرآن آن‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی شامل اعطای لوازم و ابراز مورد نیاز برای برگزاری جلسات و همچنین کتاب‌های آموزشی، لوح‌فشرده و نرم‌افزارهای قرآنی حمایت خواهیم کرد.

captcha