اجرای طرح آموزش قرآن به کودکان بی‌سرپرست در مشهد
کد خبر: 3567960
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

اجرای طرح آموزش قرآن به کودکان بی‌سرپرست در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی طرح آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست مؤسسه خیریه گلستان علی(ع) مشهد، گفت: اجرای این طرح از آذرماه سال جاری به همت مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی آغاز شده است و برای گسترش آن نیازمند همکاری دیگر مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست هستیم.

ابراهیم الهی، معلم و فعال قرآنی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اجرای طرح آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست،  ابراز کرد: این طرح از حدود آذرماه سال جاری به همت مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی و با همکاری مؤسسه خیریه گلستان علی(ع) در راستای آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست این مؤسسه آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این طرح آموزشی، حدود 130 قرآن‌آموز نونهال، نوجوان و جوان پسر در چهار مرکز مختلف نگهداری از افراد بی‌سرپرست خیریه گلستان علی(ع) شهر مشهد، تحت آموزش قرائت قرآن مجید قرار گرفته‌اند.
دبیر اجرایی طرح آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست مؤسسه خیریه گلستان علی(ع)، هدف از اجرای این طرح را بسط رحمت الهی در جامعه، حفظ ارزش‌ها و کرامات انسانی و تأمین حداقل‌ نیاز های معنوی و قرآنی خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌سرپرست در راستای سلامت روحی روانی آنها دانست.
وی اظهار کرد: به طور قطع و یقین نمی‌توانیم بگوییم این حمایت‌ها در تأمین احتیاجات روحی این قشر  کافی است، بلکه این امر مهم نیازمند یک حرکت جهادی از سوی متولیان امر است و صرفا نگهداری این کودکان که حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند در مراکز شبانه‌روزی کافی نیست، لذا  هدف ما گسترش این طرح جهادی از بعد زمانی و مکانی است.
دبیر اجرایی طرح آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست مؤسسه خیریه گلستان علی(ع)، در رابطه با این طرح که چند ماهی از اجرای آن می‌گذرد نیز، بیان کرد: در حال حاضر در این طرح 10 مربی که همگی دوره‌های تربیت مربی قرآن را در مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی گذرانده‌اند، حضور دارند.
الهی اضافه کرد: کلاس‌های این طرح نیز به صورت تخصصی چهار ساعت در ماه برای هر مرکز برگزار می‌شود و در فاصله زمانی بین دو کلاس هم ارتباط قرآن‌آموزان با اساتید از طریق جلسات قرآنی و گروه‌ها و کانال‌های آموزشی تلگرامی برقرار است.
وی در همین زمینه با اشاره به اینکه به دنبال گسترش اجرای این طرح در دیگر مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و در میان خانواده‌های آن‌ها هستیم از مؤسسات خیریه مشهد برای همکاری در اجرای آن دعوت کرد.
این معلم قرآن در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مدرسان قرآنی این مؤسسه از جمله سروش عظیمی در بحث تجوید و احسان سوختانلو در بحث صوت و لحن، گفت: سعی ما بر این است تا با عنایت الهی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب که توسعه، ترویج، نشر و اعتلای فرهنگ قرآنی است، گام برداشته و ثابت قدم باشیم.
وی در ادامه به ارائه سوابقی از فعالیت‌های قرآنی خود پرداخت و با بیان اینکه 15 سال است که به عنوان خادم‌القرآن در عرصه‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کند، افزود: در این مدت حائز رتبه‌های برتر مسابقات قرائت، ترتیل و حفظ، از جمله رتبه نخست مسابقات ترتیل نیروی زمینی ارتش سال 1394 شده‌ام.
الهی با بیان اینکه همچنین در دوران خدمت سربازی به‌عنوان مدرس قرآن و در گروه تواشیح فعالیت داشتم، اضافه کرد: در حال حاضر نیز در جلسه قرآن فاطمیه، جلسه مسجد جواد‌الائمه(ع)، هیئت متوسلین به حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع)، هیئت روضه‌الرقیه(س)، مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت نور مبین و مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی حضور یافته و فعالیت قرآنی انجام می‌دهم.
این معلم قرآن در همین زمینه ادامه داد: جلسه قرآن اهل بیت(ع) از سال 1388 راه‌اندازی شده است و یکشنبه شب‌ها در دارالقرآن مکتب‌الزهرا(س) واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی با تدریس ابراهیم الهی و حضور چهره‌های قرآنی ممتاز مشهد برگزار می‌شود، قرآن‌آموز نوجوان بسیاری نیز حضور دارند.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدحسن جعفرنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۳:۲۳
0
1
خداوند حافظ و نگهدار ایشان باشد ..
محسن گلزار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۵:۳۳
0
1
با سلام و عرض ادب
سپاس فراوان از مدیریت موسسه سروش جاودانه وحی جناب استاد عظیمی و قاری برجسته کشور استاد سوختانلو و دبیرمحترم طرح جناب الهی عزیز
اجرکم عندالله....
sadat
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۵:۰۲
0
0
لطفا تصاویری از برگزاری جلسات استاد الهی در سایت قرار دهید ، بنده با اینکه راهم دور است و در شهرستان زندگی میکنم هر زمان بتونم جلسات ایشان میرم و خیلی لذت می برم
خداوندبرتوفیقات این عزیز بزرگوار بیش از پیش بیفزاید
م.سادات
جعفر رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۰:۵۱
0
0
درود بر آیت مومنین حضرت مستطاب الهی . گلی بر گوشه جمالت استاد
captcha