زائرسرای خراسان‌شمالی در 12 طبقه در جوار حرم رضوی بنا می‌شود
کد خبر: 3568432
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

زائرسرای خراسان‌شمالی در 12 طبقه در جوار حرم رضوی بنا می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: زائرسرای خراسان‌شمالی در 12 طبقه در جوار حرم رضوی بنا می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: زائرسرای این استان در جوار حرم رضوی و با فاصله هزار و 500 متری، در 12 طبقه و در زمینی به مساحت 600 متر مربع احداث می‌شود.
وی با اشاره به اینکه احداث این زائر سرا فقط مختص به خراسان‌شمالی نیست، ادامه داد: مقام معظم رهبری سال‌های گذشته در سخنرانی فرمودند ای کاش جایی در جوار حرم رضوی آماده می‌شد تا زوار بی سرپناه نمانند و این گفته آقا باعث شد، مسئولان خراسان رضوی با تصمیم گیری کلان، برای تمام استان‌های کشور قطعه زمینی را جهت احداث زائر سرا در نظر بگیرند.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد: 12 قطعه زمین در فاز نخست با فاصله هزار و 500 متری از حرم امام رضا(ع) و پس از قرعه کشی به‌صورت رایگان در اختیار 12 استان قرار گرفت که خوشبختانه خراسان‌شمالی نیز یکی از همین استان‌ها بود.
 حجت السلام یعقوبی با بیان اینکه فقط زمین به‌صورت رایگان اختصاص یافته و سایر اقدامات عمرانی بر عهده هر استان است، از خیران و نیکوکاران خواست تا جهت ساخت و تکمیل این پروژه کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم و نیکوکاران در احداث این پروژه با عنوان "خشت‌های مهربانی" کمک کنند، یادآور شد: بهترین زمینه خدمت کمک به احداث زائر سرا در جوار حرم مطهر رضوی و باقیات صالحاتی است که در کنار امام مهربانی زائران اسکان می‌یابند.
به گزارش ایکنا روز جمعه با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، تولیت آستان قدس رضوی، اعضای شورای شهر و شهرداری و جمعی از مسئولان خراسان‌رضوی، کلنگ احداث زائرسرا در مشهد بر زمین خورد.
captcha