دلایل عدم تجلیل از مؤسسات در همایش تکریم چهره‌های قرآنی
کد خبر: 3568778
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
آقامحمدی تشریح کرد:

دلایل عدم تجلیل از مؤسسات در همایش تکریم چهره‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیته قرآن ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دلایل عدم تجلیل از مؤسسات قرآنی در یازدهمین دوره همایش تکریم چهره‌های قرآنی را تشریح کرد.

منصور آقامحمدی، دبیر کمیته قرآن ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با علت عدم تجلیل از مدیران مؤسسات قرآنی در یازدهمین همایش «تکریم چهره‌های قرآنی» که روز 15 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در رابطه با مؤسسات قرآنی کشور، چند سالی بود که زمزمه تجمیع مؤسسات در سطح کشور به گوش می‌رسید. همانطور که می‌دانید مجوز بخشی از مؤسسات توسط سازمان تبلیغات اسلامی و مجوز بخشی دیگر از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شد که این امر باعث بروز مشکلاتی شده بود.

سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن ادامه داد: به همین دلیل با تلاش‌هایی که در راستای تجمیع مؤسسات کشور صورت گرفت، این امر منجر به تأسیس هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی شد، همچنین، بنا شد تا در این زمینه دبیرخانه‌ای دائمی نیز تشکیل شود تا در آن با حضور اعضای هیئت رسیدگی به امور مؤسسات، مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

آقامحمدی در ادامه افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که سازمان دارالقرآن الکریم داشت و مکاتبات صورت گرفته، بنا شد تا سازمان دارالقرآن به عنوان محل دائمی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات انتخاب شود و بنابر این با توجه به اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به عنوان رئیس هیئت رسیدگی انتخاب شد، دبیر هیئت نیز سازمان دارالقرآن و رئیس آن خواهد بود.

دبیر کمیته قرآن ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: با تلاش اعضای هیئت، از اواخر سال گذشته، جلسات هیئت رسیدگی با حضور اعضای هیئت در محل دبیرخانه تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در این زمینه برای تجلیل از مؤسسات قرآنی، اولا تکلیف روشن نبود؛ چرا که اگر سازمان دارالقرآن در این مراسم از مؤسسات تحت پوشش خود تجلیل می‌کرد، این امر اعتراض مؤسسات وابسته به وزارت ارشاد را در پی داشت و اگر نیز سازمان قصد داشت از مؤسسات زیر پوشش وزارت ارشاد تجلیل کند، هیچ معیاری از آن‌ مؤسسات و اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس سازمان نبود تا مورد ارزیابی قرار گیرند. بنابر این تصمیم گرفته شد که امسال این کار انجام نشود تا با ادغام اتحادیه‌های مؤسسات و پیگیری‌های هیئت رسیدگی ان‌شاءالله از سال‌های بعد این برنامه انجام شود.

دبیر کمیته قرآن ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در پایان اظهار کرد: البته بنابر اطلاعاتی در آینده‌ای نزدیک از سوی سازمان، تیم‌هایی در سطح استان‌ها آموزش داده می‌شوند تا به ارزیابی مؤسسات سطح کشور پرداخته و اطلاعات و ارزیابی خود از مؤسات قرآنی را در طول سال در اختیار سازمان قرار دهند که این امر می‌تواند در جهت ارزیابی سازمان و در آینده تجلیل از مؤسسات برتر کمک شایانی کند.

captcha