روایتی از یک خیر مدرسه‌ساز که امروز بیمارستان می‌سازد
کد خبر: 3569074
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

روایتی از یک خیر مدرسه‌ساز که امروز بیمارستان می‌سازد

کانون خبرنگاران نبأ: وقتی که بیمارستان شریعتی را دیدم از وضع آن متأثر شدم و حس کردم که مجمع سلامت احتیاج بیشتری به خیر برای ساخت و ساز دارد.

خانم عرب از خیرین حوزه سلامت با اشاره به کلنگ‌زنی درمانگاه تخصصی و فوق تخصص خیرساز در بیمارستان شریعتی تهران در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران  ایکنا، نبأ، در رابطه انگیزه کمک برای ساخت این درمانگاه بیان کرد: وقتی که این بیمارستان را دیدم از وضع نابه‌سامان بیمارستان واقعا متأثر شدم و حس کردم که مجمع سلامت احتیاج بیشتری به خیر برای ساخت و ساز دارد تا مجمع مدرسه سازی؛ زیراکه این بخش به‌خاطر حضور خیرین قوی غنی شده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت 15 ساله خود در مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستم، تصریح کرد: هنوز هم فعالیت‌هایم در این راستا ادامه دارد ولی در کنار مدرسه‌سازی به شرکت در مجمع خیرین سلامت نیز علاقه‌مند شدم زیراکه از نظر درمان در کشور بسیار ضعیف هستیم بنابراین وقتی بیمارستان را دیدم و مسئولانش گفتند منبع این نابسامانی‌ها کمبود مالی است و اگر مکانی ساخته شود، کمک بزرگی برای بیمارستان خواهد بود در نتیجه تصمیم به کمک گرفتم.

این نیکوکار در پاسخ به این پرسش که حس شما از کم شدن ثروتتان متعاقب هزینه آن که در حوزه خیریه چیست؟ قویا پاسخ داد: هر کاری را که شروع کردم همان ابتدا مبلغ متعهد شده، آماده نبود، ولی خداوند به سرعت قبل از اینکه زمان تعهد برسد تمام وجوهی که قول داده بودم را برایم فراهم می‌کرد و این باعث شد همیشه پیش قدم باشم، مرتب بررسی و سرکشی می‌کنم و تا کار به نتیجه نهایی برسد آرامش پیدا نمی‌کنم.

عرب تصریح کرد: با فکر ساخت می‌خوابم و با همین فکر نیز بیدار می‌شود و به افرادی که فکر می‌کنند کار خیر سرمایه کلان می‌خواهد توصیه می‌کنم که چنین نیازی نیست و می‌شود حتی یک آجر کمک کرد در واقع کسی که یک آجر برای ساخت مکانی می‌گذارد بهایش بیشتر از کسی است که یک ساختمان را کامل می‌سازد زیرا کسی که یک آجر گذاشته تمام سرمایه‌اش را گذاشته است ولی فردی که یک ساختمان ساخته شاید تنها بخشی از سرمایه‌اش را مصرف کرده پس هیچ‌گاه ناامید نباشیم دنیا بسیار کوتاه است و همه داراییمان را می‌گذاریم و می‌رویم پس کمک به مردم جامعه لذت بخش است.

زینب رحیمی

captcha