عملیاتی شدن ۸۰ درصد از قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران/ برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدا
کد خبر: 3569310
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

عملیاتی شدن ۸۰ درصد از قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران/ برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدا

گروه اجتماعی: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران عملیاتی شده و تعدادی از احکام در برنامه ششم مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، صبح امروز(13 بهمن) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: روز ۲۲ اسفند از سال ۸۳ در شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهید نامگذاری شده بود، اما در سال ۹۲ برنامه‌ریزی شد که به واسطه پاسداشت ۲۲۰ هزار شهید و ایثارگران کشور این روز به عنوان سمبل و نماد تکریم شهیدان برنامه‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و بر اساس نظر سنجی‌هایی که در سال گذشته انجام شد، این شناخت به نزدیک ۵۰ درصد رسیده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، گفت: در همین راستا کنگره بزرگداشت شهدای جهان اسلام که هر سال در تهران برگزار می‌شد را امسال در ایام ۲۲ اسفند در مشهد برگزار خواهیم کرد.

سردار انصاری با بیان اینکه کنگره در این سه سال داخلی بود، بیان کرد: امسال کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام خواهد شد و تعدادی از خانواده شهدای اسلام و شهدای مقاومت در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در همین ایام بزرگداشت زنان جهان اسلام تحت عنوان همایش "شکوه ایثار" در مشهد برگزار می‌شود.

سردار انصاری با اشاره به قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگرن، بیان کرد: با وجود اینکه همه مسئولیت خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران مربوط به بنیاد نمی‌شود، اما بنیاد متولی این قانون است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد قانون عملیاتی شده و تعدادی از احکام در برنامه ششم مطرح شده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربه برگزاری طرح "سپسا" از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند و در طول ایام سال اشاره کرد و یادآورشد: همانند هر سال خانواده‌های زندانیان سیاسی، شهدای انقلاب، زندان سیاسی زمان شاه و شهدا در این طرح دیدار خواهیم کرد.

captcha