گرامیداشت هفته جهانی تعامل بین ادیان در اردن
کد خبر: 3569548
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

گرامیداشت هفته جهانی تعامل بین ادیان در اردن

گروه بین‌الملل: وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن دیروز، 12 بهمن‌ماه، مراسم گرامیداشت هفته جهانی تعامل بین ادیان را در این کشور برگزار کرد.

گرامیداشت هفته جهانی تعامل بین ادیان در اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «العین»، این مراسم برای ششمین سال متوالی به مناسبت هفته جهانی تعامل بین ادیان با حضور نمایندگان دولت اردن، علمای دین و نمایندگان دفاتر صدور فتوای این کشور برگزار شد.
وائل عربیات، وزیر اوقاف اردن در این مراسم که در مرکز فرهنگی اسلامی وابسته به مسجد «ملک عبدالله بن الحسین» این کشور برگزار شد، اظهار کرد: جهان قبل از این‌که از گفت‌و‌گوی تمدن‌ها سخن بگوید، باید از سازش و مصالحه بین تمدن‌ها سخن بگوید.
وی افزود: افراط‌گرایان ارزش‌های مشترک بین ادیان، ملت‌ها و تمدن‌ها را که عامل محبت و صلح بین انسان‌ها است، پنهان کرده تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.
عربیات در پایان بر ضرورت تلاش مؤسسات دینی در ارائه راهکارهای عقلانی و آگاهانه به منظور ناکامی توطئه‌هایی که ارزش‌ها و دین میلیون‌ها انسان را هدف قرار داده است، تأکید کرد.
کشیش نبیل حداد، مدیر مرکز همزیستی دینی اردن نیز گفت: کسانی که با تمدن اسلامی آشنایی کامل دارند، چیزی جز کارهای پسندیده از مسلمانان ندیده‌اند و آنان انسان‌های خوبی هستند.
گفتنی است، سازمان ملل متحد در اکتبر 2010 به پیشنهاد اردن هفته اول ماه فوریه را به عنوان «هفته جهانی تعامل بین ادیان» ثبت و اعلام کرد، عموما برنامه‌های این هفته از اول فوریه که امسال مصادف با امروز، 13 بهمن‌ماه است، در کشورهای مختلف آغاز می‌شود.
captcha