بازی برد برد با آمریکا غیرممکن است
کد خبر: 3569873
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
محمدی:

بازی برد برد با آمریکا غیرممکن است

گروه سیاست و اقتصاد: استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بازی برد برد با آمریکا غیرممکن است، گفت: نفوذ، برنامه‌ای است که آمریکا پس از سال ۸۸ طراحی کرده و به دنبال تغییر در رفتار و ادراکات مردم توسط نخبگان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، دکتر منوچهر محمدی، استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی،   ۱۴ بهمن‌ماه در نشست تخصصی فعالان فرهنگی و نخبه چهارمحال و بختیاری که در سالن مهر فرهنگ و ارشاد شهرستان شهرکرد و به همت هیئت عاشقان ولایت پایگاه بسیج سیدالشهدا(ع) شهرکرد، به نمایندگی از تشکل جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مذاکرات دولت یازدهم با آمریکا در حالت تسلیم و وابسته کردن کشور به برجام و مذاکرات انجام شد و شرایط به خوبی برای آمریکا پیش رفت چرا که امتیازات زیادی از ایران سلب شد و تحریم ها لغو نگردید.
وی با اشاره به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، تصریح کرد: این اتفاق چنان سلطه‌گری آمریکا را به هم ریخت که مردم در ایالت‌های مختلف قیام کردند و با ممنوعیت ورود مردم هفت کشور مسلمان به آمریکا که مورد اعتراض مردم غیرمسلمان نیز قرار گرفت، و حدت مسلمانان افزایش یافت.
محمدی برد برد بودن نتیجه مذاکرات با آمریکا را غیر ممکن دانست و افزود: امروز چپ، راست، اصلاح طلب و اصولگرابودن اهمیتی ندارد و ملاک انتخابات ریاست جمهوری باید انقلابی و غیر انقلابی بودن باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ضربه سختی به آمریکا زد و تنها سقوط شاه را در پی داشت بلکه سرآغاز سقوط سلطه استکبار نیز بود.
این پژوهشگر حوزه انقلاب با اشاره به برنامه ریزی‌های آمریکا برای شکست انقلاب، تصریح کرد: آمریکا در دوره ۱۰ ساله اول پس از انقلاب، جنگ سخت را طراحی کرد، ۲۰ سال بعد از آن دوره جنگ نرم را آغاز کرد که با فتنه ۸۸ همراه بود و در دوره سوم نیز نفوذ را در دستور کار دارد.
وی گفت: آمریکا در ۱۰ سال اول ۱۷ توسعه برندازانه علیه ایران برنامه‌ریزی کرد که کودتاهای نظامی نوژه، شریعتمداری و حزب توده-که یکی از نمونه‌های آن در مصر توانست انقلاب را سرنگون کند-به راه اندازی ۵ منازعه قومی، عرب، ترک، ترکمن، کرد و بلوچ، جنگ تجاوزکارانه هشت ساله جنگ تحمیلی، حادثه طبس و راه‌اندازی گروه‌های فرقان، منافقین و پیکاری‌ها از دیگر اقدامات آمریکا در این دوره برعلیه انقلاب است.
محمدی افزود: فروپاشی انقلاب پس از ارتحال امام(ره) یکی از تفکرات آمریکایی‌ها بود اما رحلت ایشان نیز موجب وحدت و پایان یافتن بسیاری از درگیری‌ها شد و پس از آن مجلس خبرگان جانشین ایشان را تعیین کرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات انقلاب با ماه محرم و صفر گره خورده است، یادآور شد: انتظار امام عصر(عج) یکی از رموز موفقیت و پایداری انقلاب اسلامی است و آمریکا به دنبال تضعیف اعتقادات مردم بوده و به این منظور برنامه ای ۲۰ ساله از دوره سازندگی و اصلاحات تا فتنه ۸۸ طراحی کرد.
محمدی در پایان یادآور شد: ورود به عرصه انتخابات در سال ۸۸ از برنامه‌های پیش‌بینی شده آمریکا بود که با اطمینان به موفقیت، بیش از ۱۷ میلیارد دلار برای آن هزینه کرد و متاسفانه گروهی از نخبگان غرب‌زده نیز سربازان این فتنه بودند.

captcha