راهپيمايی 22 بهمن مصداق «امر جامع» است
کد خبر: 3570034
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
موسوی:

راهپيمايی 22 بهمن مصداق «امر جامع» است

گروه سیاسی: امام جمعه خدابنده گفت: راهپيمايی 22 بهمن که دوست و دشمن چشم به آن دوخته از بارزترين مصاديق اين آيه سوره «نور» است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، اما جمعه قیدار ظهر امروز جمعه 15 بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: در ویژگی‌های مهدی یاوران بود که بیان شد اولین ویژگی یاران امام زمان علیه السلام بینش عمیق به خداوند متعال و اعتقاد راسخ به توحید است و یژگی دوم اصحاب امام زمان علیه السلام بينش عميق نسبت به امام علیه السلام است.

وی افزود: ياران مهدی علیه السلام، امام خود را می‏شناسند و به او اعتقاد دارند: «القائلين بإمامته» اعتقادی که در عمق وجودشان ريشه دوانده و سراسر جان شان را فرا گرفته است. اين معرفت، شناخت شناسنامه‏‌ای و دانستن نام و نشان او، و دانستن اسم پدر و مادر و محلِّ تولّد او نيست؛ بلکه معرفت به حقّ ولايت است؛ يعنی، فهم اين حقيقت که او از من، به من نزديک‏ تر و سزاوارتر است و از مادر به من مهربان ‏تر؛ چرا که عشق مادر، و حتي عشق من به خودم، غريزی است؛ اما عشق او، الهي و آسمانی است.

خطیب جمعه قیدار با اشاره به اینکه نتيجه اين بينش عميق و نشانه‌های آن محبت و اطاعت است، تصریح کرد: دل‏های ياران مهدی علیه السلام، سرشار از محبت او است. به جهت همين عشق آتشين، آنان در میدان جنگ، او را مانند نگينی در برمی‏گيرند و جان خود را سپر بلايش میکنند: «يحفّون به و يقُونه بأنفسهم في الحرب»؛ در ميدان رزم، گردش مي‏ چرخند و با جان خود، از او محافظت می‌کنند».

وی اطاعت را دومین نشانه علاقه به امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: دومين ثمره درخت بينش، اطاعت و مقدَّم داشتن اراده او بر اراده خود است. ياران امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، اين چنين‏اند و در برابر او تسليم و خاضع‏اند: «هم أطوع من الأَمة لسيّدها» آنان در برابر قرائت امام، از خود قرائتی ندارند و اراده نفس اماره خود و اکثريّت را، بر اراده و ميل او مقدَّم نمی‏‌پندارند.

خطیب جمعه قیدار افزود: محبان ولی عصر (عج) برای بر زمين نماندن آرمان‏های او، خود را به آب و آتش می‏زنند و از هيچ کوششی فرو گذاری نمیکنند: «...مجدّون في طاعته» و دراين رسالت بزرگ همراه و هم پای امام هستند: «بهم ينصُراللّه إمامَ الحق».

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه ولادت حضرت زينب‌ كبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت و اظهار کرد: مهمترین و با ارزش‌ترین کار حضرت زینب پرستاری از نهضت عاشورا بود که قیام ابی عبدالله الحسین علیه السلام را به ثمر رساند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بر گرداندن شخصیت و کرامت و مقام والای زن بود، تصریح کرد: اسلام برای زنان قائل است و قبل از انقلاب این کرامت به تارج رفته بود و در خدمت ابتذال و فساد به خدمت گرفته شده بود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به آیه 62 سورهٴ مباركهٴ «نور» تاکید کرد: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِذا كانُوا مَعَهُ عَلى‏ أَمْرٍ جامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ»؛ «مؤمنان واقعى كسانى هستند كه ايمان به خدا و رسولش آورده‏اند و هنگامى كه در كار مهمى كه حضور جمعيت را ايجاب مى‏كند با او باشند، بدون اذن و اجازه او به جايى نمى‏روند»

امام جمعه قیدار تصریح کرد: منظور از«امر جامع» هر كار مهمى است كه اجتماع مردم در آن لازم است و تعاون و همكاريشان ضرورت دارد، مثل جهاد و مبارزه با دشمن. راهپيمايی 22 بهمن که دوست و دشمن چشم به آن دوخته از بارزترين مصاديق اين آيه سوره «نور» است زیرا امروز ایران به عنوان قرارگاه اصلی و اتاق فرمان مقاومت است چشم امید مستضعفان عالم به اینجاست.

captcha