برپایی کرسی‌های نفحات‌القرآن در دهه فجر
کد خبر: 3570062
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

برپایی کرسی‌های نفحات‌القرآن در دهه فجر

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن هفته قبل با تلاوت محمدهادی صلحجو، هادی ایزدپناهی، محمد کاکاوند و محمدحسن موحدی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهل و یکمین کرسی تلاوت نفحات القرآن این هفته، دوشنبه، یازدهم بهمن ماه، پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمی واقع در خانی آبادنو، 12 متری شهید محرمی با تلاوت محمدهادی صلحجو، قاری و مجری ممتاز کشورمان برگزار شد.

در این کرسی تلاوت که با استقبال حجت الاسلام زمزم، امام جماعت مسجد مواجه شد، پس از تلاوت صلحجو و طرح پرسش‌های قرآنی به تعداد زیادی از دانش‌آموزان، جوایزی اهدا شد و در پایان، عکسی به یادگار گرفته شد.

کرسی های تلاوت نفحات القرآن در دهه فجر؛ 10 شب 10 تلاوت +صوت و عکس

چهل و دومین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت هادی ایزدپناهی، قاری ممتاز کشورمان در مسجد چهارده معصوم واقع در خانی آباد نو، شهرک شریعتی، 24متری ماهان برگزار شد و ثواب تلاوت، به روح شهدای آتش نشان تقدیم شد. نکته جالب این کرسی تلاوت، حضور پدر شهید کوهی، شهید آتش‌نشان در این کرسی تلاوت بود.

در ابتدای این کرسی تلاوت، ایزدپناهی، دقایقی به سخنرانی درباره مفاهیم آیات پرداخت و گفت: اشتغال به تجارت و کسب و کار از مسائل مورد تاکید دین مبین اسلام است تا جایی که واژه تجارت، هشت مرتبه در قرآن کریم آمده است در منابع روایی نیز داریم که تجارت و کسب و کار 9 جزء از 10 جزء برکت است و ترک آن موجب نقص عقل. در این بین، انسان های رشدیافته علاوه بر پذیرش تجارت مرسوم، نوع دیگری از آن را برمی‌گزینند و این موضوع آیات انتهایی سوره صف است. در این نوع تجارت، مسائلی چون ایمان و بذل مال و جان در میان است. مطابق این آیات، شهدا و یاوران دین کسانی هستند که بیشترین بُرد و سود را در تجارت خود داشته اند.  در این کرسی تلاوت که پس از تلاوت به تعداد زیادی از دانش‌آموزان، جوایزی اهدا شد و در پایان، عکسی به یادگار گرفته شد.

 کرسی های تلاوت نفحات القرآن در دهه فجر؛ 10 شب 10 تلاوت +صوت و عکس

چهل و سومین کرسی تلاوت نفحات القرآن در مسجد امام حسین(ع) واقع در پاسگاه نعمت آباد، خیابان نور، خیابان شهید رضایی با تلاوت قاری بین المللی، محمدحسن موحدی برگزار شد و ثواب تلاوت به روح شهدای آتش نشان تقدیم شد.

در این کرسی تلاوت به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی تلاوت هدایایی اهدا شد و در پایان عکسی به یادگار گرفته شد. 

کرسی های تلاوت نفحات القرآن در دهه فجر؛ 10 شب 10 تلاوت +صوت و عکس

چهل و چهارمین کرسی تلاوت نفحات القرآن در مسجد جامع ولیعصر(عج) واقع در خانی آبادنو، خیابان شهید لطیفی، ابتدای 20 متری میعاد با تلاوت محمد کاکاوند، قاری ممتاز کشورمان برگزار شد.

یادآور می‌شود، طرح کرسی‌های تلاوت مجلسی توسط دارالقرآن نفحات القرآن از ابتدای فروردین ۱۳۹۵ با حضور مسعود سیاف‌زاده هر هفته در سطح مساجد تهران برگزار می‌شد، اما از ۹ آذرماه ۱۳۹۵، نفحات القرآن به برگزاری کرسی‌های تلاوت، در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته با تلاوت سه قاری ممتاز کشوری در سطح مساجد تهران، اقدام کرده است.

کرسی های تلاوت نفحات القرآن در دهه فجر؛ 10 شب 10 تلاوت +صوت و عکس

مساجد و دارالایتام‌هایی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند. همچنین نیکوکاران قرآنی نیز به منظور مشارکت در برپایی این محافل و اهدای ثواب این تلاوت‌ها به درگذشتگانشان با همین شماره تماس حاصل کنند.

در ادامه قطعات تلاوت این کرسی‌های تلاوت ارائه می‌شود.

محمدهادی صلحجو

کد

دریافت

هادی ایزدپناهی

کد

دریافت

محمدحسن موحدی

کد

دریافت

محمد کاکاوند

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha