آغاز مسابقات قرآن کارکنان دولت/ اختتامیه 18 بهمن
کد خبر: 3570181
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

آغاز مسابقات قرآن کارکنان دولت/ اختتامیه 18 بهمن

گروه مسابقات: سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اعضای انجمن‌های اسلامی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از صبح امروز آغاز شده و تا روز 18 بهمن‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعضای انجمن‌های اسلامی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از صبح امروز شنبه، 16 بهمن‌ماه با حضور شرکت‌کننده‌هایی از وزارتخانه‌های مختلف آغاز شده است.
بر همین اساس این مسابقات که تا روز 18 بهمن‌ماه ادامه دارد به میزبانی وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار می‌شود و در آن شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف به رقابت خواهند پرداخت.
این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء،‌ اذان،‌ قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.
همچنین از جمله داوران این مسابقات که تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود می‌توان به امیر آقایی در بخش حسن حفظ، حبیب مهکام در بخش صوت، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا و علی‌اکبر حنیفی در بخش لحن اشاره کرد.
این مسابقات در هفت رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ابتهال، اذان، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 15 جزء قرآن کریم برگزار می‌شود. همچنین در این مسابقات که هر ساله در ایام الله دهه مبارکه فجر و به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی برگزار می‌شود، 192 شرکت کننده حضور دارند که 17 شرکت کننده از وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی هستند.
مراسم افتتاحیه این مسابقات از صبح روز شنبه 16 بهمن‌ماه آغاز شده است و تا روز 18 بهمن‌ماه ادامه دارد، همچنین مراسم اختتامیه نیز روز 18 بهمن‌ماه از ساعت 16 با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و جمعی از معاونان وی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، این مسابقات که سی و پنجمین دوره خود را تجربه می‌کند هرساله به میزبانی وزارت امور اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور برگزار می‌شود، مراحل مقدماتی این مسابقات نیز پیش از این بین دستگاه‌های مختلف دولتی و به صورت داخلی برگزار شده است.
captcha