هفته فرهنگی ایران در تانزانیا به مناسبت دهه فجر
کد خبر: 3570318
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

هفته فرهنگی ایران در تانزانیا به مناسبت دهه فجر

گروه بین‌الملل: هفته فرهنگی ایران در تانزانیا به مناسبت دهه فجر در موزه ملی این کشور در شهر «دارالسلام» و همچنین شهر «زنگبار» برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی ایران در تانزانیا به مناسبت دهه فجر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا در خبری به ایکنا اعلام کرد: هفته فرهنگی ایران در تانزانیا در راستای توافقنامه بین دو کشور در دارالسلام و زنگبار برگزار می‌شود.
هنرمندان استان فارس با هماهنگی اداره کل ارشاد اسلامی این استان در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در تانزانیا در دارالسلام حضور می‌یابند و این برنامه‌ها تا 24 بهمن‌ ادامه دارد.
مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در دارالسلام با حضور قائم‌مقام وزیر فرهنگ تانزانیا و سفرای کشورهای مختلف برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی نیز وزیر فرهنگ تانزانیا و سفیر ایران در این کشور حضور خواهند داشت.
این هفته فرهنگی در زنگبار 27 بهمن با حضور وزیر فرهنگ این کشور، معاونان وی و سفیر و رایزن فرهنگی ایران آغاز شده و 29 بهمن پایان خواهد یافت.
در این برنامه هنرمندان ایرانی و تانزانیایی آثار خود را در رشته‌های مینیاتور، قلم‌زنی، عکاسی و سایر رشته‌ها به نمایش می‌گذارند و گروه‌های تئاتر از ایران و تانزانیا در سالن‌های مجهز موزه ملی این کشور اجرای نمایش خواهند داشت.
نمایش فیلم، عرضه غذای سنتی ایران، نمایش آداب و رسوم و انواع پوشش‌های ایرانی، نمایشگاه کتاب در زمینه ایران‌شناسی و زبان فارسی از دیگر بخش‌های این رویداد مهم فرهنگی است.  

captcha