عزت علمی؛ دستاورد انقلاب اسلامی
کد خبر: 3570786
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
رئیس دانشگاه آزاد در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره)؛

عزت علمی؛ دستاورد انقلاب اسلامی

گروه دانشگاه: حمید میرزاده در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ عزت علمی برای ایران است و این انقلاب باعث تسری روحیه استقلال‌طلبی در حوزه علم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حمید میرزاده در حاشیه مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به فقدان موسس دانشگاه آزاد، اظهار کرد: در این مراسم جای خالی یار دیرین امام(ره) و رهبری احساس می‌شود و به همین خاطر دل همه ما پر از غصه و اندوه است، اما یاد حضرت امام(ره) و یاران حضرت ایشان به‌ویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، انرژی به ما می‌دهد که بتوانیم اهداف راه را محقق کنیم و بیشتر کار کنیم تا نیات امام(ره) در امر دانشگاه و اهداف آقای هاشمی را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق کنیم.
وی افزود: همان‌طور که می‌دانید انقلاب اسلامی مایه عزت در همه زمینه‌ها از جمله استقلال سیاسی کشور ما بود، اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ عزت علمی برای ایران است و این انقلاب باعث تسری پیدا کردن روحیه استقلال‌طلبی در حوزه علمی شد، شما می‌بینید دانشجویان و دانشگاهیان ما با کوشش‌های خود ظرف 37 سال گذشته توانستند اثبات کنند ملت ما همان ملت است که 1000 سال پیش، به همت خواجه نظام‌الملک طوسی، مدرسه نظامیه را درست کرد و یا خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی که یکی از بزرگترین دانشگاه‌های بین‌المللی در آن زمان به نام ربع رشیدی در تبریز را تاسیس کرد، و همچنین امیرکبیر که موسس دارالفنون است، در عرصه علمی حرفی برای گفتن داشته باشد. در عصر حاضر نیز آیت‌الله هاشمی دانشگاه آزاد را با 400 واحد پایه نهاد که باعث خیزش و حرکت بزرگ علمی در کشور شد. همه این‌ها ثابت می‌کند که مردم ما به دنبال علم‌اندوزی و دانش‌پژوهی هستند و مردمی داریم که حاضرند از نان خودشان بزنند تا فرزندانشان درس بخوانند. اکنون شاهدیم که ملت ایران به یک سرافرازی علمی در جهان دست یافته و امروز مقام 15 علمی جهان را دارد، درحالی که قبل از انقلاب ایران در سطح بین‌المللی مطرح نبود و همه این‌ها مرهون انقلاب و مکتب فکری حضرت امام(ره) است.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدطه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: دانشگاه امروز در تداوم این انقلاب همان نقش را دارد که قبل از انقلاب در تحقق آن داشته است، در واقع عاملی که باعث ایجاد این پدیده عظیم شده نیز باید در تداوم آن نیز حضور داشته باشد. اگر به هر دلیلی دانشگاهیان بخواهند از محوریت انقلاب فاصله گیرند، قطعا روند انقلاب دچار مشکل خواهد شد. امروز نه جامعه دانشگاهی و نه افرادی که در این انقلاب حضور داشتند، علاقه‌مند به این فاصله نیستند.
وی افزود: یک مقدار اگر تنگ‌نظری‌ها کنار گذاشته شود و برنامه‌ریزی‌ها با درک وضعیت و نیاز جامعه جوان و دانشجو انجام شود، همه پای این انقلاب خواهند ایستاد.
هاشمی خاطرنشان کرد: هر سال در این ایام شاهد حضور آقای هاشمی رفسنجانی در این مراسم بودیم و امروز وقتی برای تجدید میثاق آمده‌ایم ایشان در کنار امام آرمیده‌اند، البته افکار آقای هاشمی در میان همه ما وجود دارد و جامعه دانشگاهی امروز با حضور خود می‌خواهد بگوید که با وجود غیبت آقای هاشمی، با همان ایمان و اعتقاد در جهت تحقق آرمان‌های امام(ره) در میان دانشگاهیان گام برمی‌دارند و مسیری را که برای رسیدن به قله‌های رفیع کشور وجود دارد طی خواهند کرد.

captcha