جای خالی تفسیر قرآن ویژه جامعه پزشکی
کد خبر: 3571531
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
مصری عنوان کرد:

جای خالی تفسیر قرآن ویژه جامعه پزشکی

گروه سلامت: رئیس مرکز قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با تأکید بر ضرورت تدوین تفسیر قرآنی ویژه جامعه پزشکی گفت: این تفسیر در صورت تدوین باید در اختیار محققان دانشگاهی برای تولید علم قرار گیرد.

 مهدی مصری، رئیس مرکز قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با استقبال از پیشنهاد تدوین تفسیر قرآن ویژه جامعه پزشکی اظهار کرد: چندین سال است که به دنبال این ایده رفته و امیدواریم که محقق شود چرا که جای خالی آن به شدت حس می‌شود.

وی افزود: ما نیازمند آیات و احادیث طبی و تفسیر آنها هستیم، حوزه علمیه باید وارد میدان شده و این کار را انجام دهد سپس در اختیار دانشگاه قرار داده تا با کار پژوهشی به امر سیاست‌گذاری بپردازد. باید تیمی از اساتید حوزه و دانشگاه این کار را انجام داده و در اختیار محققان بگذارد.

رئيس مركز قرآن و حديث دانشگاه بقيه‌الله(عج) با بیان اینکه صرف خواندن تفسیر آیات کارایی ندارد عنوان کرد: اگر به صورت روزنامه‌وار هر تفسیری خوانده شود و بر اساس آن خوانش عمل کنیم عملا کارایی چندانی نخواهد داشت. اگر در حوزه بهداشت و درمان بر اساس عقلانیت و خرد جمعی در امر تدوین این تفسیر عمل کرده و با روش‌های پژوهش، آن را تبدیل به علم کنیم آنگاه می‌شود دستور‌العمل‌هایی تدوین و سبک زندگی را بر اساس آن اصلاح کرد

مصری اضافه کرد: همچنین می‌توان از این دستور‌العمل‌ها در امر آموزش استفاده کرد و کلید واژه‌های آن را به صورت مفاهیم کاربردی در حوزه پژوهش به کار برد. نتایج حاصل از پژوهشی که بر اساس این تفسیر می‌تواند شکل گیرد نیز به صورت دایره‌المعارف کمک کند تا راه را برای محققان فراهم کند، به هر اندازه این کلید‌ واژه‌ها در ذهن محقق باشد می‌توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عنوان بسته‌هایی خدماتی در امر آموزش، پژوهش و درمان مورد استفاده قرار گیرند.

وی یادآور شد: این تفسیر نمی‌تواند به صورت عمومی مورد استفاده پزشکان و افراد عادی قرار گیرد، این تفسیر چنانچه کاربردی سازی شده و در شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند نتایجی به دست آمده که می‌توانیم از آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کنیم.

مصری تأکید کرد: این تفسیر به صورت فردی قابل استفاده نیست تا آن را مورد استفاده قرار دهیم بلکه باید در دسترس پژوهشگران قرار گیرد تا مبانی‌ علمی را تشکیل داده و آن را جهت استفاده طبقه بندی کنند.

captcha