اثر برگزیده علوم قرآنی در هشتمین دوره جشنواره فارابی تجلیل می‌شود
کد خبر: 3571793
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
حسین میرزایی خبر داد:

اثر برگزیده علوم قرآنی در هشتمین دوره جشنواره فارابی تجلیل می‌شود

گروه دانشگاه: رئیس دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی در این دوره از جشنواره اظهار کرد: بیشترین آثار دریافتی در گروه فقه، اصول و علوم قرآنی است و تنها یک اثر برگزیده در علوم قرآنی داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در آخرین نشست خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی که قبل از ظهر امروز در پژوهشکده مطالعات فرهنگی علوم اجتماعی برگزار شد، حسین میرزائی، رئیس دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به تغییر در شیوه دریافت آثار ارسالی، اظهار کرد: اختتامیه جشنواره و مراسم تقدیر از برگزیدگان روز یکشنبه 24 بهمن ماه جاری در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. 

وی افزود: هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با تغییری در شیوه دریافت آثار آغاز شد و در این دوره با استفاده از فرآیند‌های دیجیتالی آثار دریافت شدند سعی می‌شود این برنامه در دوره‌های بعدی این جشنواره لحاظ شود. در این دوره 4 نوع اثر ارسال شده، شامل طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکترا، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و کتاب که در سه بخش اول آثار تنها از طریق سامانه الکترونیکی دریافت شدند و سپس به دبیرخانه جهت پالایش رفتند.

میرزائی گفت: فرایندهای داوری نیز با استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی انجام شده تا با سرعت مناسب‌تری در اختیار ما قرار گیرد. از ویژگی مهم این دوره، بالاترین میزان آثار دریافتی در مجموع 8 دوره جشنواره است و این حجم آثار رسیده حاصل بکارگیری ظرفیت دیجیتالی در این دوره است.

وی افزود: کمیته‌های علمی 12 گانه در بخش داخلی و کمیته 13، کمیته بین‌الملل و بخش خارجی در این دوره حضور دارند. در کمیته‌های 12گانه که مرکب از صاحب‌نظران علمی است با برگزاری جلسات متعدد در دبیرخانه آثاری که شایسته تقدیر هستند، انتخاب شدند و نتایج کمیته‌های علمی نهایتا در شورای سیاستگذاری این دوره مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به بخش بین‌الملل این دوره گفت: در بخش بین الملل نمایندگانی از یونیسکو، آیسسکو، نماینده بین‌الملل وزارت علوم و معاون بین‌الملل حوزه علمیه، نماینده وزیر امور خارجه، رئیس بنیاد ایران‌شناسی و نهادهای ذی‌ربط در این بخش حضور دارند.

وی افزود: آثار برگزیده در این دوره شامل 5 برگزیده و 4 شایسته تقدیر در بخش بزرگسال و 4 برگزیده و 4 نفر شایسته تقدیر در بخش جوان که مجموعا 17 نفر در بخش داخلی و در بخش بین‌الملل نیز 7 برگزیده خواهیم داشت. در سایر بخش‌ها 9 نفر تقدیر خواهند شد و در مجموع 33 نفر برگزیده این جشنواره هستند.

حسین میرزائی در پرسش به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر تعداد آثار دریافت شده در رشته‌های الهیات و علوم قرآن، گفت: تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه 4 هزار و 136 اثر بوده و در گروه فقه، اصول و علوم قرآنی بیشترین آثار دریافتی را داشته‌ایم. در مجموع این گروه تنها یک اثر برگزیده انتخاب و معرفی خواهد شد.

captcha