اعتراض به مطلب کذب اسلام‌ستیز هلندی در توئیتر
کد خبر: 3572093
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

اعتراض به مطلب کذب اسلام‌ستیز هلندی در توئیتر

گروه بین‌الملل: گرت وایلدرز، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی دیروز، 19 بهمن‌ماه، با انتشار مطلبی دروغین در توئیتر اعتراضات زیادی را برانگیخت.

گرت وایلدرز صدای کاربران توئیتر را هم درآورد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «ورلد بولتین»، وایلدرز در پست خود، تصویری از «الکساندر پختولد»، رقیب انتخاباتی خود و رهبر یکی از احزاب سیاسی هلند منتشر کرده است که در آن با استفاده از فتوشاپ نشان داده می‌شود که در اطراف او تعداد زیادی مسلمان حضور دارند.
در این تصویر دستکاری شده، مسلمانان نوشته‌هایی با مضمون «اسلام اروپا را فتح خواهد کرد» و «شریعت اسلام برای هلند» در دست دارند.

در حالیکه تنها حدود 5 هفته به انتخابات پارلمانی هلند باقی مانده است، وایلدرز با انتشار این تصویر تحریف‌شده، رقیب انتخاباتی خود «الکساندر پختولد»، رهبر حزب دموکرات هلند را هدف قرار داده و هم بار دیگر بر مواضع ضد اسلامی خود تأکید کرده است.

در این پست، وایلدرز نوشته است که پختولد در حال تظاهرات در کنار «تروریست‌های حماس» است.

بنا بر این گزارش، سیاست‌های ضد اسلامی و ضد مهاجرتی گرت وایلدرز به حزب او یعنی «حزب آزادی هلند» کمک کرده است تا طی ماه‌های اخیر به رتبه بالایی در جدول نظرسنجی‌ها برسد.

حزب دموکرات هلند یکی از 28 حزبی است که در انتخابات هلند که 25 اسفند‌ماه سال جاری (15 مارس) برگزار می‌شود، شرکت دارد و در جدول نظرسنجی در رتبه پنجم محبوبیت است.

واکنش رهبر حزب دموکرات هلند

الکساندر پختولد درباره انتشار این عکس اعلام کرد: من معمولاً به این عکس‌های فتوشاپ‌ شده می‌خندم اما این بار نه. نه به خاطر اینکه نمی‌توانم از خود دفاع کنم؛ بلکه به خاطر اینکه به مردم تصورات غلط می‌دهد.

وی افزود: در روزگار اخبار و مطالب دروغین و کذب، نمی‌توانیم عواقب چنین تصویر دروغینی را نادیده بگیریم.

دیگر سیاستمداران هلندی نیز با محکوم کردن اقدام گرت وایلدرز، توئیت او را اقدامی پست و غیر مسئولانه خواندند.

اما وایلدرز در پاسخ به پختولد او را به دورویی متهم کرد و گفت: شکایت‌کردن را متوقف کن. تو در میان پرچم‌های فلسطین و در کنار دوستان حماس، راهپیمایی کرده‌ای.

captcha