تلاوت و یادگیری قرآن عشق می‌خواهد
کد خبر: 3572200
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

تلاوت و یادگیری قرآن عشق می‌خواهد

گروه جلسات و محافل: جلسه آموزش قرآن امیرحسین طاهری، قاری و مدرس قرآن کریم، با حضور اهالی محله دوراهی قپان و ابوذر در مسجد حاج عبدالله برگزار و در این جلسه قرآن، فارغ از مباحث صوت و لحنی، بیشتر به فهم مفاهیم قرآن کریم پرداخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن امیرحسین طاهری، قاری و مدرس قرآن کریم شب گذشته، 19 بهمن‌ماه با حضور اهالی محله دوراهی قپان و ابوذر در مسجد حاج عبدالله واقع در خیابان قزوین، خیابان قلعه مرغی برگزار شد.

تلاوت و یادگیری قران کریم عشق می‌خواهد+عکس

در این جلسه قرآن، اعضای جلسه به تلاوت قرآن کریم به سبک سنتی و قدیمی پرداختند و طاهری نکات روانخوانی و تجویدی اعضای جلسه را متناسب با سطح آنها متذکر شد. همچنین طاهری در خلال تلاوت‌ها، با توجه به آیات قرائت شده، نکات تفسیری و تدبری آیات را بیان کرد.

این مدرس قرآن کریم با اشاره به انواع یقین بیان کرد: یقین درجاتى دارد كه دو مرحله‌‏اش در سوره تکاثر و مرحله دیگرش در آیه 95 سوره واقعه آمده است. مراحل یقین عبارتند از: علم‌الیقین، حق‌الیقین و عین‌الیقین. انسان، گاهى از دیدن دود پى به آتش مى‌‏برد كه این علم‌الیقین است، گاهى خودِ آتش را مى‏‌بیند كه عین‌الیقین است و گاهى دستى بر آتش مى‏‌نهد و سوزندگى آن را احساس مى‏‌كند كه حق‌الیقین است.

تلاوت و یادگیری قران کریم عشق می‌خواهد+عکس

امیرحسین طاهری، در ادامه با استناد به آیات قرآن کریم تصریح کرد: «عمل صالح» افعال اختیاری انسان است که همراه با «صلاح» باشد؛ یعنی دارای نظم و اعتدال بوده و هیچ گونه خللی در آن وارد نشود و فسادی در آن نباشد.

با توجه به اینکه عمل صالح و مشتقاتش بیشتر از 87 مرتبه در قرآن ذکر شده است و همه آن‌ها همراه با «آمنوا» و یا «هو مؤمن» یا نظیر آن هستند، بدون شک عمل صالح در نزد خداوند در صورتی مؤثر و مقرّب است که توأم با ایمان به خدا باشد و در غیر این صورت ارزش خود را از دست می‌ده.  بنابراین با در نظر گرفتن «ایمان«، هر کار شایسته‌ای که مطابق با موازین عدل و انصاف باشد، مورد رضای خدا و مشمول عموم «الصالحات» است‌(خواه در شرع بالخصوص تعیین شده باشد یا نشده باشد) و می‌توان آن را انجام داد.

تلاوت و یادگیری قران کریم عشق می‌خواهد+عکس

 نکته مهم آن است که آن عمل، فعل اختیاری انسان باشد و همراه با ایمان به خداوند متعال و در جهت رضای او انجام گیرد؛ زیرا عملی که همراه با نیت خالص نباشد، صلاحیت تقدیم به پیشگاه خداوند را ندارد و عمل صالح نامیده نمی‌شود.

این مدرس قرآن کریم در ادامه با اشاره به اینکه اوقات ما در طول روز بسیار تلف می‌شود، گفت: عمر ما می‌گذرد و قابل بازگشت نیست. در آخرت از ما سؤال می‌شود که عمر خود را چه کردی؟ آیا در حال تماشای فوتبال بودی؟ پای رحل قرآن بود؟ و...

طاهری از شاگردان اصغر طاهری(عموی خود)، حسین رهنما، شش سال است که در این مسجد جلسه‌داری می‌کند. همچنین جلسه دیگر این مدرس قرآن کریم، دوشنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء، در پایگاه بسیج شهید نعیمی در خیابان قلعه مرغی برگزار می‌شود.

تلاوت و یادگیری قران کریم عشق می‌خواهد+عکس

این مدرس قرآن کریم در پایان با اشاره به اینکه آموزش و یادگیری قرآن عشق می‌خواهد. مردم زمان ما انقدر که به چیزهای دیگر اهمیت می‌دهند، به  تلاوت و یادگیری قرآن اهمیت نمی‌دهند. این همه مشکلاتی که در زندگی روزمره وجود دارد، به‌علت دوری از قرآن کریم است. وی همچنین گفت: امروزه، هرکس نسبت به توانمندی و سطح خودش وظیفه دارد، اثرگذار باشد و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستد.

captcha